چادر زنان جامعه اسلامی با خون شهدا بیمه شده است

حجاب یک ارزش بوده و عفاف میوه حجاب بوده، چادر زن مسلمان با خون شهدا بیمه شده و توطئه های فرهنگی دشمن در سایه رواج بی حجابی را نقش بر آب می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجاب و عفاف یک ارزش و اصل جدایی ناپذیر از هم هستند، عفاف اصالت یک زن مسلمان و حجاب مهم ترین رکن آن است، حجاب و عفاف چگونه بودن و چگونه زیستن در جمعه اسلامی را به ما می آموزد.

 

حجاب نشانه زیبایی روح و اندیشه بانوان است و حفظ این ارزش نه تنها محدودیت نبوده بلکه بانوان را در برابر هجمه ها و آسیب های اجتماعی و توطئه های فرهنگی دشمن مصون می دارد.

 

مسأله‌ حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست، زنان جامعه اسلامی در سایه حفظ حجاب می توانند در عرصه های مختلف در جامعه حضوری فعال داشته باشند و به خوبی بدرخشند.   

 

زن ایرانی همان زنی است که همواره در طول تاریخ چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب بدون هر دستوری و براساس آموزه های دینی و فرهنگ اصیل ایرانی با حجاب و پوشش مناسب در عرصه های مختلف حضور داشته است.

 

توطئه دشمنان اسلام رواج بی حجابی و بدحجابی است

 

امروز که دشمنان اسلام با هجمه های مختلف در پی رواج بی حجابی، بد حجابی و کمرنگ نمودن فرهنگ اسلامی هستند، باید با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و نهادینه سازی این ارزش بین نسل نو؛ در برابر رواج توطئه های دشمن ایستادگی کرد.

 

در سخنان مقام معظم رهبری(مدظله­ العالی) آمده است: «زن در منطق اسلام و معرفت اسلامی یک الگویی دارد، یک چهارچوبی برای زن معیّن شده است؛ این چهارچوب، یک چهارچوب کامل است، یعنی زنِ اسلامی عبارت است از آن موجودی که دارای ایمان است، دارای عفاف است، متصدی مهم‌ترین بخشِ تربیتِ انسان است، اثرگذارِ در اجتماع است، دارای رشد علمی و معنوی است، مدیر کانون بسیار مهم خانواده است، مایه‌ آرامش جنس مرد است؛ همهی اینها در کنار خصوصیات زنانگی [است]، مثل لطافت، مثل رقّت قلب، مثل آمادگیِ دریافتِ انوارِ الهی؛ این الگوی زن مسلمان است؛ همین خصوصیاتی که پیغمبر اکرم در بیانات متعدد به‌مناسبت تمجید از فاطمه‌ زهرا (سلام‌الله‌علیها) یا خدیجه‌ کبری یا به نحو کلّی درباره‌ی زن بیان کرده؛ این الگوی اسلامی است».

 

بانوان با الگو پذیری از حضرت زهرا(س) و با رعایت گونه های مختلف حجاب از جمله حجاب چشم، گفتاری،رفتاری و...درمحیط های اجتماعی وادارات ضمن حمایت از این ارزش الهی درحفظ کرامت وحرمت زن مسلمان با صیانت از ارزش های اسلامی در قلب تاریخ حک کرده اند که حجاب ثمنی برابر با جان دارد.

 

شهدا چه خون‌های پاکی که مردم مسلمان درواقعه گوهرشاد نثار این ودیعه الهی کردند وعفاف وحجاب را باخون خود صیانت کردند.

 

بانوان ایران اسلامی به یاد دارند که رضاخان ها که با حمایت انگلیس وجنود شیطانی روی کار آمدند درصدد اجرای تز اسلام زدایی وجایگزینی ارزش های لیبرال در جامعه بودند که از مهم ترین جلوه های طرحشان کشف حجاب و ریختن خون‌های پاک در پدیده کشف حجاب بود است.

 

دشمن به دنبال هویت زدایی از زنان است

 

امروز استکبار به دنبال هویت زدایی از زنان است و در سایه جنگ نرم و شبیخون فرهنگی ودر پیش گرفتن سیاست نفوذ می خواد ارزش ها را کمرنگ و ضدارزش ها را جایگزین ارزش ها نماید، راه مقابله با توطئه های دشمن ترویج و احیای فرهنگ حجاب و عفاف در سایه بهره مندی از ظرفیت های فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای است.  

 

دشمن با ترویج بی حجابی و بدحجابی بین زنان جامعه اسلامی فروپاشی کانون خانواده ها و ورود آسیب های اجتماعی به این کانون را هدف قرار داده است، دشمن با ضربه زدن به ارزش ها و فروپاشی کانون خانواده ها به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی است.

 

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف از کانون خانواده ها شروع شود

 

ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پیش از آنکه در جامعه مورد توجه قرار گیرد باید از کانون خانواده ها شروع شود و با تربیت صحیح دختران خویش جلوی رواج هجمه های فرهنگ طراحی شده از سوی دشمن گرفته شود.   

 

چادر ما، امروز بیمه شهد خون شهدا بوده و جوانان جامعه اسلامی نباید فراموش کنند که برای حفظ حجاب خون ها بر زمین ریخته شده است، حفظ حجاب و عفاف وظیفه ای شرعی و همگانی است.

 

حفظ حجاب و عفاف خنثی کننده توطئه های فرهنگی دشمن بوده و زمینه رشد و بالندگی دختران جوان را در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فراهم می کند.

 

در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف لازم است که از سوی رسانه، نهادهای فرهنگ و تبلیغی به بیان آثار و برکات حجاب در جامعه و نتیج بی حجابی و بدحجابی پرداخت شود.

 

حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است

 

حجاب و عفاف از اولویت های ارزشی در بین مسلمانان است، حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است.

 

گسترش و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب سبب ارتقای امنیت عمومی و اخلاقی می شود و نباید فراموش شود که در سایه حفظ حجاب و عفاف آرامش روحی و روانی جامعه ارتقا می یابد و سلامت رفتاری در جامعه حفظ می شود.

 

ضرورت تقویت کارهای فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۲۱ تیرماه (روز ملی عفاف و حجاب) در مسجد گوهر شاد مشهد، افزود: این شهدا در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی به خاک و خون کشیده شدند، و تدین، ولایت مداری و غیرت دینی خود را به اثبات رساندند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: الحمدلله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به موضوع حجاب و عفاف توجه خاصی داده شده و کارهای فرهنگی زیادی انجام گرفته اما نیازمند تلاش بیشتری است.

 

وی عنوان کرد: همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی باید مطابق قانون مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به ترویج و گسترش این فریضه الهی، وظایف محوله را در این خصوص به عمل آورند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: از مسئولین و فعالین فرهنگی و دینی که در انجام اقدامات و برنامه های موثر در راستای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب تلاش می کنند، قدردانی می کنیم.

 

کد خبر 1195783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha