توافقنامه همکاری بین مرکز پژوهش های مجلس و اتاق تعاون ایران امضا شد

توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی بین مرکز پژوهش های مجلس و اتاق تعاون ایران از سوی روسای دو طرف امضا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در حاشیه مراسم روز جهانی تعاون، توافقنامه همکاری مشترک علمی و پژوهشی بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و اتاق تعاون ایران در راستای گسترش همکاری های دو جانبه، به امضای بابک نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون ایران رسید.

گفتنی است این توافقنامه با هدف ایجاد بستری برای همگرایی و همکاری‌های فیمابین به منظور ایجاد شناخت مشترک از مسائل و چالش‌های موجود حوزه تعاون کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی و نخبگی طرفین در جهت تدوین و نهادینه سازی راهکارهای مطلوب حل مسائل در قالب نقش‌های تقنینی و نظارتی مجلس شورای اسلامی، بین مرکز پژوهش‌ های مجلس شورای اسلامی و اتاق تعاون ایران منعقد شد.

شایان ذکر است  توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی بین مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و اتاق تعاون ایران در ۷ حرف ماده تدوین شده است.

 گفتنی است همکاری مشترک با اتاق تعاون ایران و سازمان‌ها و موسسات وابسته به آن در تهیه و تدوین پیش‌نویس طرح ها و لوایح و موضوعات سیاست سیاستی در قالب کمیته‌های تخصصی، ایجاد و تقویت هماهنگی در درک بهتر مسائل  و چالش‌های بخش تعاون و تامین اسناد و اطلاعات تخصصی مورد نیاز ارکان مجلس شورای اسلامی، اشتراک‌گذاری داده ها، اطلاعات، مستندات و ظرفیت‌های سازمانی و تخصصی موجود بین طرفین به منظور تهیه نظام آماری بخش تعاون ایران از جمله مفاد این توافق‌نامه است.

همچنین فراهم نمودن امکانات حضور کارشناسان و پژوهشگران طرفین به منظور افزایش تعامل و ارتباط بدنه کارشناسی و تسهیل در امر در اختیار قرار دادن اطلاعات و امکانات لازم مربوط به پروژه‌های مشترک از دیگر مفاد توافقنامه همکاری علمی و پژوهشی بین مرکز پژوهش‌‎های مجلس شورای اسلامی و اتاق تعاون ایران است.

کد خبر 1195800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha