بازخوانی مجدد نقش مساجد درشکست کرونا

حرکت روبه افزایش مبتلایان به کرونا و ضروت واکسیناسیون در برابر این ویروس نیازمند هم افزایی همگانی مثل روزهای اولیه شیوع این بیماری و باخوانی نقش مساجد در ایفا نقش و شکست کرونا است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: یک هفته گذشته خبر از تغییر رنگ شهرهای کشور و دامنگیر شدن ویروس کرونا به گوش می رسد که در این میان تلاش و همت نهادهای متولی برای مدیریت آن و پیشگیری از ابتلا از سر گرفته شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مردم توصیه می کند تا ماسک زدن در محیط های بسته را ادامه دهند و مراقب سلامتی خود باشند و همچنین افراد مشکوک به این بیماری در قرنطینه قرار بگیرند.

واکسیناسیون راهکار دیگر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بوده که بسیاری دز سوم را تزریق نکرده و همین موضوع در فراگیری بیماری نقش داشته است.

 

آغاز دور چهار واکسیناسیون اقدام دیگر وزارت بهداشت و درمان می باشد که این کار را نیز اخیرا شروع کرده که البته نیازممند همکاری و مشارکت عمومی بوده و نباید کوتاهی رقم بخورد که سلامتی خود و دیگران مورد تهدید است.

فرهنگسازی، آگاهی بخشی، مشارکت دهی جامعه و اطلاع رسانی به موقع از جمله اقدامات مساجد و تشکل های فرهنگی در این مراکز بود که در ابتدای شیوع کرونا نقش آفرینی کردند.

 

بازخوانی مجدد نقش مساجد درشکست کرونا حرکت روبه افزایش مبتلایان به کرونا و ضروت واکسیناسیون در برابر این ویروس این روزها احساس می شود از این رو متولیان این عرصه وارد صحنه بشوند و حق الناس را گوش زد کنند.

 

سه میلیون نفر واجد شرایط دز سوم واکسن در اصفهان

 

مسئول بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: افراد بالای 18 سال واجد شرایط دریافت دز سوم واکسن کرونا در استان اصفهان هستند که تاکنون به  40 درصد آنان واکسن تزریق شده است.

«رضا فدایی« افزود: کسانی که دز سوم را دریافت کرده اند می توانند در مرحله چهارم واکسیناسیون شرکت کند و لازم است فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم برای افزایش پوشش دز سوم صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: مراکز واکسیناسیون در استان فعال شده و با مراجعه به این مراکز امکان انجام آن وجود دارد.

به گفته فدایی، با انجام واکسیناسیون عادی انگاری نباید صورت بگیرد بلکه باید مراقبت ها ادامه یافته و واکسن تبعات منفی ناشی از ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.

 

همکاری همگانی برای فراگیری واکسیناسیون

 

همکاری همگانی برای فراگیری واکسیناسیون ضریب ایمنی را افزایش داده و سبب افزایش سلامت  جامعه خواهد شد از این رو باید این نقش را ایفا کنیم.

تشکل های مردم نهاد و موسسات مردمی سهم خود را در این خصوص ایفا کرده و با اطلاع رسانی و‌آگاهی به این امر بپردازند که این موضوع در ستاد کرونا استان اصفهان مطرح شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان متولیان حوزه های فرهنگی، خبرنگاران، رسانه ها و تشکل های فرهنگی از جمله مراکز فعال در مساجد را به همکاری در اطلاع رسانی توصیه کرد.

«محمدرضا جان نثاری« یادآورشد: تلاش برای کنترل بیماری و جلوگیری از انتقال ویروس اهمیت خاصی دارد که این باره باید عموم مردم همکاری کرده و آن دسته که تاکنون واکسن تزریق نکرده اند نسبت به آن اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: افرادی که هنوز دز سوم را دریافت نکرده آنان در اولویت هستند و پس از آن تزریق واکسن یادآور یا دز چهارم است.

جان نثاری استفاده از ماسک و رعایت اصول ایمنی توسط عموم مردم را مهم خواند و یادآورشد: مثل گذشته باید گروه های جهادی و مردمی و تشکل های فرهنگی مساجد در این باره فعال شوند و همچنین خود در رعایت برنامه ها اصول بهداشتی را رعایت کنند.

 

ضرورت توجه به نقش کارآمد مساجد در شرایط کرونا

 

مساجد در دوران کرونا نقش آفرینی خوبی در حوزه اطلاع رسانی، تشکیل گروه های جهادی، خدمت رسانی به مردم و ارائه خدمات فرهنگی بودند که باید این نقش ایفا شود و با فرهنگ سازی مانع از عادی انگاری و بی توجهی در خصوص مسائل بهداشتی بشوند.

فضای مجازی فرصت خوبی است تا با تولید محتوا اطلاع رسانی در خصوص دستورالعمل های بهداشتی صورت بگیرد و آگاهی عمومی افزایش یابد.

 

کد خبر 1195821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha