گلستانی ها سه میلیون و ۳۴۰هزار دز واکس کرونا تزریق کردند

باقری با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا در جامعه و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اظهارداشت: گلستانی ها سه میلیون و ۳۴۰ هزار دز واکس کرونا تزریق کردند.

«علی باقری»  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: تکمیل واکسیناسیون و تزریق دز های مکمل از مطمئن ترین راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا است که کسانی  که از تزریق واکسن نوبت قبلی آنها 6ماه گذشته باشد، باید هر چه سریعتر دز تکمیلی را تزریق کنند.

 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان ادامه داد : بیش از ۹۴ درصد از گلستانی‌ها نوبت اول و بیش از ۸۵ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

 

وی گفت: درصد تزریق نوبت سوم استان با محاسبه جمعیت بالای ۱۲ سال نیز بیش از ۳۴ درصد رسیده است.

 

باقری ادامه داد: پنج شهرستان کردکوی، بندر ترکمن، علی‌آبادکتول، گمیشان و گالیکش در وضعیت زرد و گنبدکاووس، گرگان، بندرگز، مراوه تپه، آزادشهر، کلاله، رامیان و مینودشت نیز در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

 

به گزارش شبستان، درمانگران بر این اعتقادند که  دورهمی‌های خانوادگی، جشن و عزاداری به خصوص در اماکن سرپوشیده، رستوران‌ها و تالارهای با فضای سرپوشیده، کاهش استفاده از ماسک و رعایت نکردن فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به کرونا در گلستان طی هفته گذشته بود.

 

کد خبر 1195846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha