تامین اعتبارات تکمیل سد سیازاخ و تصفیه خانه آب دیواندره جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه است

مسجدی گفت: تامین اعتبارات تکمیل سد سیازاخ و تصفیه خانه آب شهرستان دیواندره جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، فرخ مسجدی رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور عصر چهارشنبه ۲۲ تیرماه در جریان سفر به استان کردستان از تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج و پروژه های در حال اجرای سد سیازاخ و تصفیه خانه آب شرب دیواندره بازدید کرد و در جریان وضعیت فعلی و آخرین مراحل ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج قرار گرفت.

 

 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در این بازدید با بیان اینکه بخشی از آلودگی فاضلاب مربوط به نواحی منفصل شهری سنندج است گفت: برای ساماندهی این موضوع ۳۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

 

 

در این بازدید مسجدی بر تلاش سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری تامین اعتبارات اتمام این پروژه تاکید کرد.

 

 

وی علاوه بر آگاهی از روند تصفیه آب در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه سامانه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج قرار گرفت.

 

 

دکتر فرخ مسجدی در ادامه سفر به استان کردستان از پروژه‌های اجرای سد سیازاخ و تصفیه خانه آب دیواندره بازدید و در جلسه پیرامون وضعیت این پروژه‌ها حضور یافت.

 

 

سد سیازاخ به کارفرمایی شرکت آب منطقه‌ای اجرا و قرار است پس از تکمیل، آب شرب مورد نیاز شهرهای دیواندره، بیجار، مجتمع‌های روستایی آنها و شهرهای حسن آباد یاسوکند و زرینه را تامین نماید و در حال حاضر ۹۱ درصد پیشرفت دارد که برای تکمیل آن به همراه جاده دسترسی ۲۴۶ میلیارد تومان نیاز دارد.

 

 

مسجدی در این جلسه و بازدید پس از آگاهی از وضعیت سد سیازاخ و تصفیه خانه آب دیواندره و اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور این پروژه‌ها (سدسیازاخ و تصفیه خانه آب دیواندره) را به عنوان اولویت‌های اصلی نگاه می‌کند و تا جای امکان در بحث اعتباراتی کمک خواهد کرد تا این پروژه‌ها تکمیل شود.

 

 

محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز در این بازدید گفت: طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره شامل ۱۰.۵ کیلومتر خط انتقال،۳ باب ایستگاه پمپاژ، تصفیه‌خانه آب به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه( ۱۷۰ لیتر بر ثانیه برای شهر و مابقی برای ۷۳ روستای مجتمع اوباتو) و ۱۴ هزار مترمکعب مخازن است.

 

 

وی با اشاره به اتمام عملیات خط انتقال، مخازن و ۲ ایستگاه پمپاژ در این طرح گفت: ایستگاه پمپاژ سوم این طرح ۵۰ درصد و تصفیه خانه نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  برای تکمیل ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که در صورت تامین منابع مالی لازم تا پایان سالجاری تصفیه خانه وارد مدار می‌شود.

 

 

تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج با ظرفیت تصفیه ۹۹ هزار مترمکعب در شبانه‌وز برای جمعیت ۴۶۵ هزار نفر ایجاد شده که قرار است ظرفیت تصفیه آن به ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز و برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری افزایش یابد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، طرح ارتقا آن تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 1195861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha