ضرورت اقدام هماهنگ دستگاه‌های بین‌المللی کشور در موسم حج

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تأکید بر لزوم همکاری و انسجام دستگاه‌های بین‌اللملی در موسم حج گفت: پیگیری کارهاي ویژه و تولید ویژه‌نامه‌های تخصصی توسط نهادهای مختلف در هماهنگی با بعثه مقام معظم رهبری از پیشنهادات خوبی است که باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدعبدالفتاح نواب» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در دیدار با اعضای هیئت علمی بعثه مقام معظم رهبری، بر لزوم همکاری و تقویت انسجام ميان دستگاه‌های فعال در عرصه هاي فرهنگی و بین‌المللی در زمینه حج تاكيد كرد.


وي به برگزاری خوب و اثرگذار نشست‌ها و همایش‌ها در حج اشاره و اظهار کرد: تولید ویژه‌نامه‌های تخصصی از سوی نهادهای مختلف طی یک سال و انتشار آن در موسم حج از جمله پیشنهادات خوبی است که باید پیگیری شود.


نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در ادامه یاد و خاطره 6 نفر از عوامل تأثیرگذار در عرصه فعالیت‌های بین‌الملل بعثه از جمله مرحوم آیت‌الله تسخیری و‌ خانم طوبی کرمانی را گرامی داشت و با اشاره به حضور کاروان قاریان قرآن در حج، اظهار کرد: اگر تلاش کنیم در موسم حج شب‌های قرآنی با سایر کشورهای جهان اسلام داشته باشیم، زمینه وحدت و گفت‌وگو با کشورها بیش از پیش فراهم می‌شود. در این مجالس می‌توان از فعالیت‌های قرآنی در ایران نیز سخن گفت.


سرپرست حجاج ایرانی افزود: فرصت‌ها و زمینه‌های بهره‌گیری از حج در هر سال متفاوت از سال‌های پیش است، و امسال با توجه به حضور حجت‌الاسلام والمسلمين خیاط درمعاونت امور بين الملل زمینه‌های بهتری فراهم شده است و امیدوارم این وضعیت ارتقاء یابد.


حجت‌الاسلام والمسلمين نواب تأکید کرد: به نظر می‌رسد که مدیریت امور اهل سنت بعثه باید گزارشی از واقعیت‌های داخل ایران و خدماتی که بعد از انقلاب اسلامی ارائه شده، تهیه کند. اکنون مدارس حج برای اهل سنت در بعثه مقام معظم رهبری راه اندازي شده است كه نمونه آن را برای شیعه نداریم. این نشان‌دهنده سرمایه‌گذاری ویژه بعثه برای خدمت‌گزاری به اهل سنت است.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به گزارشی درباره پررنگ شدن مسائل خانواده و مشکلات اجتماعی در جهان اسلام تصریح کرد: بحث خانواده و سبک زندگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب به ویژه در بیانیه گام دوم انقلاب است. اگرچه این بیانیه ناظر به انقلاب و مردم ایران تهیه شده است، ولی به نوعی نیاز جهان اسلام نیزمي باشد و ترجمه آن می‌تواند ترویج شود.

کد خبر 1195862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha