برگزاری جشنواره لالجین شهر جهانی سفال در عید غدیر

موسوی گفت: جشنواره لالجین شهر جهانی سفال همزمان با دهه ولایت در شهر لالجین استان همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، سید رضا موسوی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم لالجین در عرصه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند و جذابیت محصولات و هنرنمایی هنرمندان در عرصه بین‌المللی، ظرفیت منحصر به فردی برای لالجین ایجاد کرده است.

دبیر شهر جهانی لالجین تصریح کرد: جمعیت قابل توجهی بالغ بر ۵ هزار نفر به صورت روزانه از شهرها و روستاهای اطراف برای اشتغال در شهر لالجین(شهرک صنعتی سفال، کارگاه‌های صنایع‌دستی) مراجعه می‌کنند که این موضوع سبب شده مردم لالجین در کارگاه‌های سطح شهر و شهرک صنعتی مشغول به کار شوند و معظل بیکاری در این شهر مشاهده نشود.

موسوی بیان کرد: در جشنواره لالجین شهر جهانی سفال، برنامه‌های متنوعی چون جشنواره کودک و سفال، پالوده سنتی لالجین، همایش پیاده‌روی خانوادگی، جشن بزرگ غدیر و اختتامیه جشنواره جشن جهانی با دعوت از شهرداران شهرهای جهانی کشور برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: اختتامیه جشنواره 25 تیر همزمان با عید سعید غدیر خم با حضور مردم، مسولان استان و یازده شهردار شهرهای جهانی کشور برگزار شده و جوایزی به برگزیدگان رویدادها و شهروندان نمونه در حوزه صنایع‌دستی، اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و مذهبی  شهر لالجین اهدا می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 1195870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha