نمایشگاه عکس «آبادان، روایت همدلی» در اهواز افتتاح شد

نمایشگاه عکس «آبادان، روایت همدلی» با موضوع حادثه ساختمان متروپل آبادان در موزه هنرهای معاصر اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «عبدالرضا سیفی» در آیین افتتاح نمایشگاه عکس «آبادان، روایت همدلی» با بیان اینکه در همه کشورهای جهان بحران‌ها اتفاق می‌افتد اظهار کرد: حادثه متروپل بسیار تلخ بود چرا که بسیاری از کشته‌شدگان جوان و سرمایه‌های این مملکت بودند که به واسطه سلسله اشتباهات گذشته جان خود را از دست دادند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان افزود: چیزی در فرهنگ ما وجود دارد که علی‌رغم این اتفاقات تلخ مفاهیم ارزشمندی در آن می‌بینم؛ این تصاویر مفاهیم بسیاری دارند و این فرهنگ ایرانی اسلامی است که می‌تواند چنین محتوایی را در خود پرورش دهد.

 

وی با بیان اینکه افراد می‌دانستند ساختمان هر لحظه امکان ریزش دارد اما باز هم برای خروج افراد زیر آوار تلاش می‌کردند ادامه داد: یکی از فرصت‌هایی که در بحران‌ها ایجاد می‌شود همین است که یک فرهنگ در کشور تعالی می یابد.

 

سیفی با اشاره به اینکه خوزستان فقط یک استان نیست بلکه بخشی از وجود مردم ایران است تصریح کرد: بسیاری از مردم از دوردست‌ترین نقاط عزیزترین فرزندانشان را در این آب و خاک از دست داده‌اند.

 

وی تاکید کرد: وقتی بحرانی در خوزستان اتفاق می‌افتاد یک مادر شهید بیشتر دلش می‌سوزد چرا که فرزند خود را در این استان تقدیم اسلام کرده است.

 

در این نمایشگاه که «حجت‌الاسلام رضا کلاه کج» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، «سردار خادم سیدالشهدا» فرمانده قرارگاه کربلا، «وحید کیانی» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و ... نیز حضور داشتند، ۳۵ عکس در ابعاد ۵۰ در ۷۰ از سه عکاس خوزستانی «علی معرف»، «محمد آهنگر»، «مرتضی یاقوتی» از چگونگی روند آواربرداری ساختمان متروپل آبادان و همدلی و همکاری مردم و مسئولان در قالب تصویر به نمایش گذاشته شده است.

 

این نمایشگاه تا ۳۱ تیر در گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان واقع در ضلع جنوبی موزه هنرهای معاصر اهواز از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ برای بازدید عموم برپا است.

 

کد خبر 1195966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha