درب بسته پارک بانوان فاروج منتظر دستان گره گشا

پارک بانوان فاروج که با حضور مسئولان در اواخر سال گذشته افتتاح شد اما همچنان به روی بانوان بسته است و برای بانوان فاروجی هنوز رویای قدم زدن در پارک بانوان به دور از هر دغدغه ای برایشان فروغ نیافته است.

خبرگزاری شبستان- خراسان شمالی فاروج؛ حس خوشایندی است وقتی زنان هم برای خودشان صاحب یک پارک اختصاصی می‌شوند. حالا دیگر آنها می‌توانند کله سحر بروند توی پارک، بدوند و دراز بکشند روی چمن‌ها و زل بزنند به آسمان و پرواز پرندگان را به نظاره بنشینند و یا روی یکی از نیمکت‌ها دقایق طولانی در دنیای خودشان غرق شوند بدون این‌که نگاهی سنگین آزارشان دهد، اما این برای بانوان فاروجی رویایی بیش نیست.

 

بانوان فاروج که از سال 97 چشم انتظار داشتن پارک ویژه خود هستند در حالی در سراشیبی ماه اول تابستان قدم می زنند که هنوز رویای قدم زدن در پارک بانوان به دور از هر دغدغه ای برایشان فروغ نیافته است. فروردين سال 96 بود كه استاندار وقت از ايجاد هشت بوستان بانوان در سطح شهرستان هاي استان خبر داد و فاروج نيز يكي از همين شهرستان ها بود اما بانوان فاروجي همچنان چشم انتظارند.

 

حالا دیگر آنان توقع برخورداری از امکاناتی همچون پیست دوچرخه سواری، زمین‌های ورزش سرپوشیده و روباز، مسیر پیاده‌روی، دریاچه، بازارهای خوداشتغالی، رستوران، کافی‌شاپ، سالن‌های بدنسازی، محوطه‌های بزرگ برای انجام ورزش‌هایی همچون بسکتبال، والیبال، بدمینتون و... را از سر خارج کرده اند و به فضای سبزی هر چند کوچک، پیاده رو ای برای قدم زدن و فضایی برای دوچرجه سواری یا بازی بدمینتون و والیبال هم بسنده کرده اند اما همچنان دیوار های مکانی که به نام پارک بانوان فقط نامگذاری شده، این رویا رویا را محصور کرده است.

 

«الهه امینی» یکی از بانوان فاروجی گفت: کارمند یکی از دستگاه ها هستم، ساعت اداری و ساعاتی که نیازهای روزانه خانواده را تامین می کنم را اگر از کل روزم کسر کنم یک تا دوساعتی زمان برای ورزش و پیاده روی می یابم اما دریغ از فضایی که بتوانم از آن بی دغدغه استفاده کنم.

 

وی افزود: در شهر هیچ فضای اختصاصی برای بانوان نداریم؛ سالن های ورزشی با اولویت آقایان زمانبندی می شود از سویی جمع کردن یک تیم برای استفاده از سالن با توجه به مشغله های خانه داری و کار اداری مقدور نیست.

 

وی گفت: نزدیک به پنج سال است که حرف راه اندازی پارک بانوان هست اما عملش را نمی بینیم.

 

«مریم زارعی» بانوی دیگری گفت: این حق خانم هاست که با توجه به مسئولیت های زیادی که به عهده شان هست، اوقات فراغتشان را در جایی آرام، با امنیت بیشتر بگذرانند.

 

وی افزود: در شهر فاروج تنها دو پارک ساخته شده که کاربری عمومی دارد و  بسیاری از بانوان فاروج به دلیل محدودیت های فرهنگی و عرفی امکان استفاده از این فضاها را در حد نیازشان ندارند.

 

زارعی گفت: اهمیت دادن به مباحث بانوان در واقع ارزش نهادن به سلامت خانواده و جامعه است که در این راستا و به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در میان آنان، ایجاد فضاهای ورزشی مربوط به بانوان و ارتقاء سرانه فضای ورزشی از راهکارهایی است که نیاز به پیگیری و نظارت مستمر دارد.

 

وی افزود: اما به نظر می رسد سهم بانوان در فاروج نادیده گرفته می شود چرا که اگر از اولویت ها بود بعد از پنج سال پارک بانوان به سرانجام می رسید.

 

یک کارشناس حوزه اجتماعی گفت: باید در نظر داشت که یکی از اهداف اصلی احداث پارک بانوان افزایش نشاط زنان در جامعه است که در حال حاضر متاسفانه تفریح‌های زنانه سالم در جامعه کم است که این خود می‌تواند عاملی برای افسردگی هرچه بیشتر آنها باشد.

 

«ساره احمدی» افزود: از آنجایی که زنان نقش تاثیرگذاری را در کانون خانواده و جامعه ایفا می‌کنند بنابراین اتخاذ تدابیر لازم برای افزایش نشاط آنها امری ضروری است.

 

وی گفت: پر واضح است که یکی از مهمترین دلایل عدم حضور زنان برای انجام ورزش‌های صبحگاهی در پارک‌های معمولی، نبود امنیت لازم است اما این در حالی است که با احداث پارک بانوان امنیت اجتماعی زنان به اندازه لازم تامین می شود که این خود می‌تواند باعث آرامش خاطر آنها شود.

 

وی افزود: غنی سازی اوقات فراغت بانوان نیز یکی دیگر از دلایل احداث پارک بانوان است.

 

توپ در زمین شهردار

عضو شورای شهر فاروج گفت: در تازه ترین جلسه  اعضای شورای شهر که در هفته گذشته برگزار شد مکتوب از شهردار در خصوص تعین تکلیف هر چه سریعتر پارک بانوان مطالبه شد.

 

«حسن حیدریان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج اظهارکرد: در این نامه از شهردار مطالبه شد که در نوبت صبح و عصر، با تعین ساعت و نصب آن در ورودی این فضا به بانوان برای استفاده از پارک اطلاع رسانی شود.

 

وی با بیان اینکه فضای پارک مجاور پارک بانوان نگهبان شبانه روزی دارد و کلید پارک بانوان به این شخص برای در اختیار بانوان قرار دادن گذاشته شده، افزود: در نامه مربوط به تعین تکلیف پارک از شهردار خواسته شده است شماره تماس نگهبان بر روی اطلاعیه زمان فعالیت پارک درج می شود تا بانوان به سهولت بتوانند در زمان های حضورشان از فضای پارک استفاده کنند.

 

حیدریان گفت: شهردار قول مساعد داده بود.

 

پارک بانوان همچنان به روی علاقه مندان به استفاده از آن بسته است و تماس های خبرنگار خبرگزاری شبستان با شهردار فاروج به سرانجام نرسید.

 

 

 

کد خبر 1195981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha