ایجاد و توسعه طرح های اقتصادی رویکرد توزیع تسهیلات اشتغالزست

جهانی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزا براساس نرخ بیکاری در لرستان توزیع می شود، افزود: ایجاد و توسعه طرحهای اقتصادی رویکرد توزیع تسهیلات اشتغالزست.

« علی جهانی» در در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزا با رویکرد حمایت و تقویت طرح های اشتغالزا در استان توزیع می شود.

 

 

وی با بیان اینکه اعتبارات اشتغالزایی بصورت عادلانه تقسیم می شوند، اظهار داشت: 90 تاکنون درصد اعتبارات تبصره 18 به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان ادامه داد: ده درصد باقیمانده  اعتبار تبصره 18، جهت پرداخت به طرح های مربوطه توسط کمیته فنی این اداره کل مورد بررسی و تایید نهایی قرار گرفته و به بانکهای عامل استان معرفی شده اند .

 

جهانی ادامه داد: دستگاه های اجرایی که اعتبارات تبصره 18 به آنها ابلاغ شده باید تلاش کنند این اعتبار به افرادی پرداخت شود که اولا اهلیت لازم را برای ایجاد و توسعه طرح های اقتصادی را داشته باشند و ثانیا تضامین کافی و لازم را برای دریافت این اعتبارات داشته باشند زیرا در دیده شده که متقاضیانی به بانکها معرفی شدند که تضامین لازم را برای دریافت این اعتبارات نداشته اند .

 

وی با تاکید بر اینکه واحدهای اقتصادی بخش خصوصی متقاضی نیروی کار ماهر درخواست خود را به این اداره کل اعلام نمایند، تصریح کرد: برخی بنگاه های اقتصادی خودسرانه و بدون اطلاع این اداره کل نیروی هایی جهت اشتغال در واحد خود استخدام می کنند و هم موجب تبعیض در استخدام و هم در آینده دچار مشکلاتی می شوند که لازم این واحدهای هماهنگی های لازم را با این اداره کل داشته باشند .

 

جهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قانون کار هم حامی کارگر و هم کارفرماست ، اظهار کرد: ما مطیع و مجری قانون هستیم و در حمایت از کارگر و کارفرما هیچ تبعیض قائل نیستیم و در مراجع حل اختلاف بصورت قانونی با آنها برخورد می شود و نمیگذاریم حق هیچ یک از آنان ضایع شود و در صورت تخلف با افراد خاطی برخور خواهیم کرد .

 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان با اشاره به  نرخ بیکاری در استان، گفت: مرکز آمار ایران در فصلهای مختلف و طی شاخص هایی که تعریف شده هم بصورت فصلی و هم سالیانه نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی را در حوزه های مختلف اعلام میکند و این مورد در حوزه این اداره کل نیست .

 

جهانی اظهار کرد: بیمه بیکاری گزینه است در جهت حمایت از افراد شاغلی که بدون میل و اراده  اخراج شده و به کسانی تعلق می گیرد که حق بیمه خود را پرداخت کرده اند و پس از درخواست این افراد توسط مراجع قانونی این اداره کل بررسی و به آنان توسط تامین اجتماعی پرداخت می شود .

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان با اشاره به اینکه هم افزایی و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی در استان برقرار است، افزود: شورای هماهنگی مدیران مجموعه وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی در لرستان به منظور ایجاد وحدت رویه و انسجام بخشی بین مدیران اجرایی استانی جهت ارتقاء سطح تعاملات و همکاری با ایجاد هم افزایی و تشریک مساعی و تبادل دانش و تجربه به طور مرتب در استان تشکیل و برنامه های مختلفی در جهت تسهیل شرایط و ارائه خدمات به مردم و جامعه هدف تنظیم می شود.

کد خبر 1195993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha