عدم اتصال بیش از ۲۰۰ روستا در استان کرمانشاه به شبکه اینترنت

زارع پور با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ روستا در استان کرمانشاه به شبکه اینترنتی متصل نیست، گفت: تا شهریورماه سال آینده همه روستاهایی که بیش از ۲۰ خانوار دارند به شبکه ملی اینترنت متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، عیسی زارع‌پور در حاشیه بیست‌وهشتمین  سفر استانی رییس جمهور به کرمانشاه،گفت: به منظور حل مشکلات ارتباطی در خصوص پوشش تلفن‌های همراه و پوشش اینترنت در تمامی شهرها، روستاهای استان کرمانشاه برنامه‌هایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.

 

وزیر ارتباطات ،افزود:طرح مهم و راهبردی در سطح ملی به نام فیبر نوری به منظور دسترسی کامل منازل و کسب و کارها به اینترنت پر سرعت راه‌اندازی شده که تاکنون ۹ استان در این طرح مورد پوشش قرار گرفته و استان کرمانشاه نیز یکی از آنها است.

 

وی با اشاره به فراررسیدن مراسم پیاده روی اربعین حسینی و  تردد زوار اربعین از استان کرمانشاه ؛خاطر نشان کرد: به منظور پوشش اینترنت و تلفن همراه در مسیرهای ترددی ایام اربعین در تلاش برای تقویت شبکه‌های ارتباطی خواهیم بود.

 

زارع پور تصریح کرد:شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت فضای مجازی کشور یکی از راهبردی‌ترین طرح‌هایی است که باید به سرعت دنبال شود علی‌رغم زحمات صورت گرفته در این حوزه ما وضعیت مطلوبی نداریم که به زودی این مشکل حل می شود.

 

گفتنی است، آیت الله رئیسی علاوه بر سفر به شهرستان سرپل ذهاب، حضور در جلسه شورای اداری و دیدار مردمی رئیس جمهور عصر امروز ۲۳ تیر ماه ساعت ۱۷ در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه واقع در بلوار طاق بستان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1195996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha