فقر مطلق با پرداخت مستمر زکات رفع می‌شود/ فقر و محرومیت در گلستان‌ تکان‌دهنده است

بختیاری گفت: چنانچه زکات در استان گلستان یا در هرجای دیگری به صورت مستمر جمع آوری و تبلیغ شود، بی شک فقر مطلقی در استان وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمرتضی بختیاری» امروز (پنجشنبه ۲۳ تیر) در همایش مبلغان و مروجان زکات در استان گلستان اظهارکرد: گلستان با وجود اینکه استانی شمالی است و نوار سرسبز جنگلی دارد اما به شدت از محرومیت‌ها رنج پی برد.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور فقر و محرومیت در گلستان را تکان دهنده توصیف کرد و گفت: از ۱۴ شهرستانی که در این استان قرار دارد اغلب شهرستان ها به شدت دچار محرومیت و فقر هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در عین حال با وجود همه محرومیت ها اما استان گلستان همه ساله یکی از استان های برتر کشور در امر پرداخت و جمع آوری زکات است.

 

بختیاری یکی از فلسفه های زکات را رفع فقر و محرومیت عنوان کرد و گفت: چنانچه زکات در استان گلستان یا در هرجای دیگری به صورت مستمر جمع آوری و تبلیغ شود، بی شک فقر مطلقی در استان وجود نخواهد داشت.

 

وی در ادامه خاطرنشان‌ کرد: گلستان به دلیل تنوع قومیتی، سرزمین رنگین کمان اقوام است که در عین کثرت اقوام، وحدت بین آنها نیز مثال زدنی است.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اضافه کرد: وحدت مبتنی بر دین شکست ناپذیر بوده و این وحدت در گلستان مشت محکمی بر دهان دشمنان زده است.

 

کد خبر 1196019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha