احداث دروازه های کاشان با نمادهای قرآن، نهج البلاغه و شهدا

عضو شورای اسلامی شهر کاشان از ارائه طرحی برای ساخت دروازه‌های این شهر دارالمومنین با نمادهایی از قرآن کریم، نهج البلاغه و شهیدان راه حق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، مهدی نادعلی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیشینه غنی تمدنی، فرهنگی و اعتقادی دارالمومنین گفت: باید ورودی‌ها و المان‌های شهری معرف این اصالت و عظمت باشند تا هر گردشگر در بدو ورود به این دیار به جایگاه و منزلت آن پی ببرد.

 

عضو شورای اسلامی شهر کاشان افزود: بر این اساس، پیشنهاد ساخت دروازه‌های شهر به شهردار کاشان ارائه شده و مورد استقبال قرار گرفته است.

 

نادعلی با اشاره به وجود دروازه‌ها در ورودی‌های کاشان بیان کرد: در حال حاضر نیز می‌توان این دروازه‌ها را مبتنی بر شاخص‌های فرهنگی، اعتقادی و ایثار و شهادت این خطه اجرا کرد.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کاشان، بر ضرورت برخورداری دروازه‌ها از نام و نمادهایی نظیر قرآن کریم، نهج البلاغه و شهدای والامقام تأکید کرد و افزود: برای این ورودی‌ها می‌توان مراکز و پاتوق‌های فرهنگی و نیز مراکز خدمات گردشگری در نظر گرفت تا با کاربری چندمنظوره بتوانند پاسخگوی نیازهای گردشگران باشند.

 

نادعلی مشارکت و حضور خیرین برای ساخت این دروازه‌ها و مراکز را به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح کرد و آن را فرصتی برای افزایش سرمایه‌گذاری در این حوزه دانست./

کد خبر 1196070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha