سامانه‌ رصد آسيب های اجتماعی در سطح ملی فعال است

ذکایی فر گفت: سامانه‌ رصد آسيب‌ های اجتماعی در سطح ملی فعال است و بزودی دسترسی استانها به اين سامانه برقرار می شود همچنین بالغ بر ۲۰ دستگاه اجرايی در اين برنامه مشاركت و با بهزيستی همكاری دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «آرزو ذكايی ‌فر» در نشست اعضاي دبيرخانه رصد آسيب‌ های اجتماعی با بیان اینکه آسيب‌هاي اجتماعي در ۴۷۰ شهرستان در سراسر كشور مورد رصد قرار گرفته و اطلاعات حاصله در سامانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي بهزيستي كشور به ثبت رسيده، گفت:مطالعات اين طرح از حدود يك دهه پيش آغاز شده و در سال گذشته پس از برگزاري جلسات كارشناسي متعدد و بررسي‌هاي تخصصي، اجرايي گرديده است.

 

معاون پپشگيری از آسيب ‌های اجتماعی مركز توسعه پيشگيری بهزيستی كشور ادامه داد: سامانه‌ رصد آسيب‌هاي اجتماعي در سطح ملي فعال است و بزودي دسترسي استان‌ها به اين سامانه برقرار مي‌شود همچنین بالغ بر ۲۰ دستگاه اجرايي در اين برنامه مشاركت و با بهزيستي همكاري دارند.

 

وی اظهار داشت: اطلاعات اين سامانه با داده‌هاي استخراج شده از مداخلات اورژانس اجتماعي، سامانه ملي اعتياد، خط مشاوره تلفني ۱۴۸۰ و سامانه تصميم هم‌رساني شده و علاوه بر اين اطلاعات مديريتي از طريق ثبت احوال، وزارت بهداشت، پزشكي قانوني و ديگر نهادهاي مرتبط نيز اخذ و در داشبورد اين سامانه مورد تحليل قرار مي‌گيرد.

 

ذکایی فر خاطر نشان كرد: مقرر شده كه اين سامانه به پايگاه رصد مسائل اجتماعي وزارت كشور نيز پيوند داشته باشد و هم‌افزايي نهادهاي مختلف مي‌تواند برنامه‌هاي كاهش آسيب را ثمربخش‌تر نمايد لذا هدف از تأسيس دبيرخانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي در بهزيستي، هم افزايي دستگاه‌ها در حوزه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است.

 

معاون پپشگيري از آسيب ‌هاي اجتماعي مركز توسعه پيشگيري بهزيستي كشور تأكيد كرد: اعتبارات لازم براي اجراي برنامه‌هاي كاهش آسيب تأمين شده و ما در مشاركت دستگاه‌هاي مرتبط فقط همكاري و تعامل مثبت آنان را انتظار داريم.

 

وی افزود: با داشتن اطلاعات زمينه‌اي در هر منطقه، مي‌توانيم برنامه‌هاي كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي را هدفمند نموده و بر اساس بوم هر منطقه و اولويت‌بندي مطابق با شرايط اجتماعي آن، اجرايي كنيم.

کد خبر 1196079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha