حفظ کرامت انسانی و بازگرداندن زندانیان به زندگی اجتماعی در اولویت است

کشوری گفت: در زندان ها تلاش می شود جدای از عمل ارتکابی کرامت زندانیان حفظ شود و فرد را به زندگی اجتماعی بر گردانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« عبدالمجید کشوری»، امروز(23تیر)، در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان که در خصوص رفع مشکلات استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر استان لرستان برگزار شد، اظهارداشت: کارکردن در محیط زندان ها بسیار سخت بوده و نام بردن از این محیط حتی شنونده را دچار تغییرات روحی می کند.

 

مدیرکل زندان های لرستان افزود: پس از پیروزی انقلاب امام راحل فرمودند که زندان ها باید به دانشگاه تبدیل شود و این سخن امام پایه ای برای تقویت برنامه های امور زندان ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سخنرانی ها و رهنمودهای رهبر فراوان شنیده ایم که زندان ها به محل آموزش نیکی ها تبدیل شوند و رسیدگی به امور زندان ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

 

کشوری تصریح کرد: این سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای ما به عنوان دو سند بالا دستی محسوب می شوند، در سازمان زندان ها تلاش می شود که درراستای منویات مقام معظم رهبری و قوانین مقدس نظام اسلامی قدم برداشته شود و جدای از عمل ارتکابی کرامت زندانیان حفظ شود و فرد را به زندگی اجتماعی بر گردانیم.

 

وی یادآور شد: در بحث حفظ کرامت انسانی و مواسات در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اقدامات خوبی انجام شده است و  در خرداد ۱۴۰۰ بیش از ۷۰ درصد از زندانیان در انتخابات شرکت کردند و کار بی سابقه ای بود.

 

کشوری با اشاره به اینکه در زندان قرآن تلاوت می شود، احکام اسلامی جاری است و حضور روحانیت در زندان ها به عنوان مروج احکام اسلامی نقش مؤثری داشته است، گفت: در این راستا در استان لرستان مشکل امنیتی با زندانیان نداریم و آرامش در زندان ها حاکم است.

 

کد خبر 1196086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha