مشکلات تعطیلی کارخانه کاغذ هرسین  را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد

ضرغامی، کارخانه کاغذ شهرستان هرسین را یک امکان تولیدی بزرگ برای کشور دانست و گفت: تعطیلی این کارخانه قابل قبول نیست و مشکلات تعطیلی آن را به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امروز پنجشنبه ۲۳ تیرماه سید عزت الله ضرغامی در حاشیه سفر استانی رئیس جمهور به کرمانشاه با سفر به شهرستان هرسین از نزدیک مشکلات شهرستان را رصد و پیگیر کرد.

 

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهرستان هرسین درای ظرفیت و پتانسیل خوبی است و حق مردم این شهرستان است تا در رفاه و آسایش زندگی کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: برنامه های خوبی برای رفع مشکلات شهرستان  مهیا شده است که با کمک مسئولان استان مشکلات رفع و اعتبارات لازم به شهرستان تخصیص پیدا خواهد کرد.

 

ضرغامی در ادامه ضمن بازدید از محوطه  تاریخی بیستون تصریح کرد: امکان بازدید مناسب از کتیبه بیستون و فراهم کردن شرایط مونیتورینگ و نمایش کتیبه برای گردشگران با توجه به مشکل امکان دسترسی  بسیار ضروری است و باید چند کار اساسی در این مجموعه انجام شود.

 

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی درادامه سفر ضمن بازدید از شهرک الزهرا بیستون و با حضور در جمع مردم این شهرک،اظهار کرد: محدودیت‌های ساخت و ساز و امکان تملک و جابجایی این شهرک با تخصیص زمین معوض و پرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مشکلات مردم حل خواهد شد.

 

وی با اشاره به تعطیل شدن کارخانه کاغذ شهرستان هرسین افزود: ۲۰با توجه به اینکه۲۰۰نفر از اهالی شهرستان در این کارخانه اشتغال داشتند و مسافت زمین آن ۳۰۰هکتار و دارای چاه آب و امکانات مناسب بوده به علت مشکلات مدیریتی و مواد اولیه تعطیل شده  است و این در حالیست مردم شهرستان هرسین بخاطر شغل فرزندانشان زمین برای احداث این‌کارخانه دادند، اما الان کارخانه تعطیل شده است و فرزندانشان بیکار هستند.

 

ضرغامی گفت: بخشی از مشکلات این کارخانه به بانک سپه مربوط می شود که حدود ۴۰ میلیارد تومان از کارخانه کاغذ هرسین طلب دارد و بخش دیکر از مشکلاتش به مدیریت شصتا و سازمان تامین اجتماعی ربط دارد و ما به عنوان نماینده دولت پیگیر این موضوع هستیم تا به زودی حل شود.

 

گفتنی است، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه از شهرستان‌های صحنه، کنگاور و هرسین بازدید می‌کند.

 

کد خبر 1196100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha