فراهم کردن بستر غرفه های دائمی زنان سرپرست در بازارچه های مرزی ضروری است

خزعلی گفت: یکی از برنامه های ما فراهم کردن بستر غرفه های دائمی زنان سرپرست در بازارچه های مرزی است و در این خصوص اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، امروز پنجشنبه۲۳ تیرماه  انسیه خزعلی در جریان سفر هیات دولت به استان کرمانشاه ،ضمن بازدید از غرفه دستاوردهای زنان استان کرمانشاه در مجتمع فرهنگی ورزشی کوثر شهر کرمانشاه ،گفت:در این غرفه ها ما شاهد توانمندی زنان در شرکت های دانش بنیان، دستاوردهای علمی دانشگاهی، فناوری زنان و آموزش تولیدات صنایع دستی به ویژه زنان سرپرست خانوار بودیم.

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده،افزود: ارتقا سلامت، سبک زندگی به ویژه تحصیل و سواد آموزی زنان و دختران بازمانده از تحصیل از برنامه های این معاونت است که  خوشبختانه کرمانشاه در زمینه آموزش های سواد آموزی رتبه های بسیار خوبی در کشور کسب کرده است.

 

خزعلی خاطر نشان کرد: باید نقص ها و چالش ها را در جامعه بیابیم و جامعه را از این سختی ها و مشکلات نجات‌ دهیم، و در همه استانها زنان در کسب و کارهای خرد و حتی کلان پیشرو هستند؛ در برخی استان‌ها ۴۰ درصد و در برخی دیگر در بخش هایی مانند صنایع دستی ۱۰۰ درصد کار بر عهده زنان است. 

 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده،تصریح کرد: امروزه محور قدرت در جهان،  توانمندی های اقتصادی با پشتوانه علمی و عنصر جمعیت است که این موارد با همت زنان به ثمر می نشیند و امیدواریم شاهد بالندگی جامعه با پیشگامی زنان باشیم.

 

خزعلی در ادامه  سفر با تیم های ورزشی بانوان استان در مجمع فرهنگی ورزشی کوثر شهر کرمانشاه،دیدار و در جریان عدم اعزام تیم ملی بانوان  سپک تاکرا، به مسابقات بین المللی این رشته قرار گرفت،و در تماس با وزارت ورزش و جوانان مشکل اعزام تیم ملی بانوان را مستقیما پیگیری کرد و قول داد به شرط داشتن فرصت اعزام هزینه های اردو آنان تامین شود.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  در ادامه برنامه های خود در سفر به استان کرمانشاه با خانواده پاوه ای که تازگی صاحب چهار فرزند چهارقلوه شده اند دیدار کرد و یک قطعه زمین به این خانواده اهدا و ازکارخانه نساجی کرپ ناز،بازدید و از نزدیک با مشکلات آنها روبرو شد  ودر تماسی که معاون رئیس جمهور با وزارت صمت برقرار کرد مقرر شد به سرعت  این موانع رفع و دستگاه‌ها وارد خط تولید شوند.

 

گفتنی است،بازدید از محل سرای توانمند سازی زنان شهرک حاشیه نشین دولت آباد کرمانشاه، شرکت های پارک علم و فناوری کرمانشاه و مرکز ناباوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه و نشست با زنان نخبه، کارآفرین و سمن ها در استان کرمانشاه از دیگر برنامه های یکروزه سفر کاری خزعلی در کرمانشاه است.

 
 

کد خبر 1196112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha