بنیاد شهید فارس برای ثبت و ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان اقدام کند

سردار کوشکی جهرمی گفت: بنیاد شهید فارس در خصوص ثبت و ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان به نقل از بازماندگان، اطرافیان، خانواده‌ ها و همرزمان آنها باید اقدام فوری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، سردار «سعید کوشکی جهرمی»، امروز (پنج شنبه 23 تیر) در نشست مشترک با سردار «ابراهیم بیانی»، مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: امیدواریم این انتصاب جدید موجب تعامل مطلوب برای اجرایی شدن دستورات استاندار فارس برای کاهش بسیاری از مشکلات مربوط به ایثارگران و خانواده ‌های شهدا شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس فارس افزود: فارس از سرداران شهید شاخصی در دوران دفاع مقدس برخوردار است و 2 هزار و 200 آزاده که معادل پنج درصد آزادگان کشور، 270 هزار ایثارگر معادل جامعه ایثارگری هفت استان، کسب رتبه دوم از حیث تعداد جانبازان با 42 هزار جانباز و دارا بودن سومین تعداد شهدای کشور یعنی 15 هزار شهید در حوزه دفاع مقدس ، استانی شاخص و پیشتاز است.

وی اضافه کرد: نقش استان فارس در دفاع مقدس قابل توجه بود رهبر معظم انقلاب اسلامی لشکرهای «فجر» و «المهدی» در دفاع مقدس پیش‌ قراول بودند.

سردار کوشکی جهرمی با اشاره به دیدار با خانواده‌ های شهدا و ایثارگران استان گفت: متوجه شدیم بسیاری از آنها سرپناه و مسکن ندارند و یا در شهرستان‌ ها یا روستاها خانه ‌های چوبی و کاهگلی دارند.

وی ادامه داد: به اشتغال فرزندان شهدا باید توجه ویژه شود و کمیته اشتغال باید سریعتر فعال شود و مستندسازان و وقایع نگاران باید به تهیه گزارش از خانواده ‌های شهدا اقدام کنند تا مردم شاهد مشکلات خانواده ‌های شهدا و ایثارگران باشند.

سردار کوشکی جهرمی تاکید کرد: بنیاد شهید فارس در خصوص ثبت و ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان به نقل از بازماندگان، اطرافیان، خانواده‌ ها و همرزمان آنها باید اقدام فوری داشته باشد.

وی با اشاره به عدم اجرای قانون جامع خدمات ‌رسانی گفت: استاندار فارس هر 2 هفته یکبار جلسه‌ ای برای اجرای قانون جامع ایثارگری برگزار کند تا این قانون مورد توجه بیشتر قرار بگیرد زیرا این قانون توسط رئیس جمهور نیز ابلاغ شده و به عنوان سند بالادستی به تایید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نیز رسیده است که می تواند بسیاری از مشکلات خانواده ‌ها مانند درمان، مسکن و اشتغال را رفع کند.

سردار کوشکی جهرمی با تاکید بر لزوم توجه به گلزار شهدا در شهرستان های فارس افزود: گلزار شهدای لار فاخر و زیبا ساخته شده اما در بسیاری از شهرستان ‌ها گلزار شهدا در وضعیت بدی است و 40 یادمان شهدا ساختیم که به حال خود رها شده‌ اند.

خاطر نشان می شود در این نشست، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس از جمله سردار «محمدنبی رودکی» فرمانده لشکر «19 فجر فارس» در دوران دفاع مقدس و سردار «محمدباقر رنجبر»، مسئول امور پیشکسوتان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس و سردار «عباس مشفق» از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

کد خبر 1196169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha