نگاه اسلام به زن نگاهی با عزت و احترام است

اقدامی نگاه اسلام به زن را نگاهی همراه با عزت و احترام دانست و گفت: درحالی که نگاه غرب به زن نگاه برده داری، تجاوز و بی عفتی است.

«سمیه اقدامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای واقعه مسجد گوهر شاد مشهد، اظهار کرد: مقوله حجاب و عفاف از ابتدای خلقت بشریت آغاز شده است.



مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با استناد به جمله ای از مولای متقیان امام علی(ع) که فرمودند«زکات الجمال العفاف» زکات زیبایی، عفاف است افزود: آن زمانی که انسان بر زمین هبوط کرد و  اولین چیزی که به سراغش رفت برگ های درختان بود که بتواند با آن خود را بپوشاند چون از نمایان شدن کل اندام بدنش اظهار شرم می کرد.



وی با اشاره به اینکه زیبایی انسان و علی الخصوص زنان به گونه ای است که باعث جلب توجه می شود افزود: پس چرا نباید خود را از گزند نگاه ها مصون داشت؟.



اقدامی تصریح کرد: وقتی آیات الهی به مقوله حجاب اشاره مستقیم دارد و خداوند از آخرین فرستاده خود می خواهد که به زنان و همسران خود بگو که سینه های خود را  با روسری های بلند و جلیباب بپوشانند و از نگاه نامحرمان محفوظ دارند، دلیلش این است که از شهوت و گناه مصون باشند.



وی اضافه کرد: حجاب و عفاف مانند سد برای گناهانی است که از پی نگاه نامحرمان می آید و از این رو قرآن کریم و دیگر کتب ادیان به نوع پوشش و کلام زن با توجه به ساختار خلقت و زیباییش که نسبت به مردان دارند، تاکید موکد کرده است.



اقدامی اذعان کرد: در این کتب آسمانی تنها به نمایان بودن گردی صورت و مچ دست ها و حتی در نوع صحبت کردن زنان با مردان نامحرم به گونه ای که قلب های مریض برخی از آنها را به ورطه گناه بیشتر نکشاند، سفارش شده است.



وی با ابراز ناراحتی از اینکه وقتی در قرآن، احادیث و روایات متواتر به مقوله حجاب و عفاف اشاره شده چرا بانوان اسلامی از آن روی دارند و به سمتی گرایش پیدا می کنند که جز فحشا و تنزل مقام زن چیزی به او نمی رسد.



اقدامی افزود: با سرپیچی از دستورات خدا و اهل بیت(ع)، مسیری که نمایان می شود جز فلاکت و بدبختی و راه شیطانی چیزی نخواهد بود و این در حالی است که زنان کشورهای غربی و اروپایی برای مصونیت خود به دنبال حجاب و پوشش عفیفانه هستند.



وی ادامه داد: یک بانوی ایرانی که دینش اسلام است و در کشوری زندگی می کند که برای نوع پوشش او قانون و ساختار گذاشته شده است نباید به دنبال نوع پوشش زنان و مردان غربی و شرقی باشد که هویت انسانی خود را نمی شناسند و در آن کشورها به حقوق زنان توجه نمی شود.



وی اضافه کرد: نگاه اسلام به زن نگاهی همراه با عزت و احترام است درحالی که نگاه غرب به زن نگاه برده داری، تجاوز و بی عفتی است.



اقدامی خاطر نشان کرد: زن مسلمان ایرانی باید بداند که کرامت زن با حجاب و عفاف فاطمی و زینبی حفظ می شود نه با آرایش های زننده و پوشش های برده داری که او را نوعی دیگر به جامعه معرفی میکند.



وی گفت: حجاب و عفاف برای زن و مرد فرقی ندارد و هر دو وقتی در اجتماع حضور پیدا می کنند باید شان و مقام انسانیت خود را حفظ کنند و فرقی بین جنس زن و مرد نباشد.



اقدامی در ادامه از زنان و دختران انقلابی ایران اسلامی خواست که نوع پوشش و نوع کلامشان را بر اساس فرامین اسلامی قرار دهند و از افتادن در دام تله دشمنان شرق و غرب و شیاطین نفس برحذر باشند.



وی بیان کرد: بانوان می بایست راه و مسیری را انتخاب کنند که حرمت، وقار و سنگینی شان حفظ شود و با بهره گیری از سبک زندگی فاطمی و زینبی به رستگاری و آرامش واقعی برسند.

کد خبر 1196174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha