لزوم حمایت از واحدهای تولیدی خراسان جنوبی

قناعت گفت: قوانین حاکم بر سیستم بانکی محدودیت هایی را برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی ایجاد می‌کند اما باید در این شرایط خاص دست واحدهای تولیدی را گرفت و به آنها کمک کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (23 تیر) در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی شهرک صنعتی بیرجند با بیان اینکه برای گذر از مرحله خاص فعلی کشور باید از شرکت های تولیدی و فعالان اقتصادی در مقابل تکانه های اقتصادی مواظبت و مراقبت شود، اظهار کرد: باید در این مقطع خاص مشکلات واحدهای اقتصادی را حل کرد تا زمین گیر نشود و یا منجر به تعطیلی واحد تولیدی نشود.

 

وی با اشاره به بازدید خود از چند واحد تولیدی استان، گفت: شرکت هایی که راکد هستند و یا با 40 تا 50 درصد ظرفیت تولید، فعالیت دارند، باید حمایت شوند تا این واحدهای تولیدی با حداکثر ظرفیت فعالیت داشته باشند.

 

استاندار خراسان جنوبی افزود: طی این بازدیدها به سراغ واحدهای تولیدی می رویم که مشکلاتی دارند تا بتوانیم بخشی از مشکلات آنها را در راستای افزایش ظرفیت و فعالیت برطرف کنیم.

 

قناعت با اشاره به اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی استان مربوط به موضوعات بانکی و دستورالعمل های بانک ها است، هرچند که موضوعات دیگری هم وجود دارد، اما بیشترین مشکلات به موضوعات بانکی برمی گردد، گفت: قوانین حاکم بر سیستم بانکی محدودیت هایی را ایجاد می کند اما باید در این شرایط خاص دست واحدهای تولیدی را گرفت و به آنها کمک کرد.

 

وی هدف از بازدید از واحدهای تولیدی استان را رفع بخشی از مشکلات این واحدها و فعالان اقتصادی دانست و گفت: بیشترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی استان موضوع سرمایه در گردش است که باید بتوانیم با ارائه راهکارهایی، تسهیلات مورد نیاز این واحدها را تامین کنیم.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بعد از این بازدید نیز جلساتی را برای حل کردن موضوع تسهیلات این واحدهای تولیدی برگزار می کنیم، گفت: جلسه ای با همین موضوع در شورای هماهنگی بانک های استان برگزار خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی عصر امروز به همراه تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی از نزدیک از واحدهای تولیدی و صنعتی شرکت دان و علوفه شرق کشور، واحد تولیدی عمران و توسعه رضوی، شرکت مهراس کویر، شرکت سپهر خاوران شرکت ارکا شمیم رضوان شرق بازدید کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1196185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha