دیدار وزیرامور ديني پاكستان با سرپرست حجاج ایرانی

مسئولان بعثه هاي حج ايران و پاكستان درباره راهكارهاي سرعت بخشيدن به تعاملات دو كشور در حوزه حج و زيارت و پرداختن به مشكلات جهان اسلام در كنگره عظيم حج در مكه مكرمه رايزني كردند

 

به گزارش خبرگزاری شبستان ، عبدالشكور سردارخان وزیر امورمذهبي پاكستان در صدر هیئتی از مسئولان حج این کشوربا حضور در بعثه مقام معظم رهبري با  حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در مکه مکرمه دیدار و گفتگو كرد. 
در اين ديدار دو طرف درباره تعاملات دو كشور در حوزه حج و زيارت رايزني كردند و خواستار سرعت بخشيدن به توسعه همکاری های دو کشور در اين حوزه شدند.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به حضورساليانه دهها هزار زائر پاكستاني براي زيارت اماكن متبركه در كشورمان و عزيمت از مسير زميني به اعتاب مقدسه در عراق و سوريه ،  ديدارها و مذاكرات مسئولان مذهبي دو كشور را در راستاي تقويت روابط في مابين مفید و موثر ارزیابی کرد.
وي اينگونه ديدارها بين مسئولان مذهبي دو كشور همسايه و برادر را از بركات حج دانست و گفت: دراين نشست ها مي توانيم درباره همكاري هايي كه با منافع تهران و اسلام آباد ارتباط دارد، رايزني كنيم.  
در اين ديدار دو طرف درباره مفاد تفاهم نامه همكاري كه قرار است بين دو كشور به امضاء برسد گفتگو كردند و طرف پاكستاني تاكيد كرد كه با توجه به حجم گسترده سفرهاي زيارتي اتباع پاكستاني به ايران و استفاده از مسير زميني براي سفر به عراق و سوريه براي زيارت اماكني كه به تقويت ايمان مردم منجر مي شود آمادگي دارد كه در پاكستان و يا ايران اين تفاهم نامه را هر چه سريعتر به امضاء برساند. 
عبدالشكور سردارخان با بيان اينكه امضاء اين تفاهم نامه براي هردو كشور مفيد است، گفت: اين اقدام موجب خوشحالي زائران پاكستاني خواهد شد و آثار سازنده اي در ارتباطات ديني بين دو كشور خواهد داشت.
در اين ديدار كه رئيس حوزه هاي علميه سراسر كشور، رئيس سازمان حج و زيارت و معاونين بين الملل و فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري نيز حضور داشتند دكتر سيد صادق حسيني امضاي اين تفاهم نامه را در راستاي تسهيل سفرهاي زيارتي زائران پاكستاني به كشورمان دانست و گفت: از 2600 شركت و دفتر زيارتي كه در انتقال زائران ايراني به عراق و سوريه فعال هستند مي توان براي ارائه خدمات مشابه به زائران پاكستاني بهره برد.
رئيس سازمان حج و زيارت اشتراكات ديني، فرهنگي و تاريخي را عامل پيوند دو ملت دانست و ارتباطات مذهبي بين دو كشور را در سطح خيلي خوب ارزيابي كرد.
در ادامه اين ديدار، آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در سخناني سه نعمت اسلام، اخوت و برادري و همسايگي و حسن همجواري را نعمت هايي دانست كه اين امكان را فراهم   مي آورد تا ايران و پاكستان در شرايط مختلف در پرتو معنويت حج همراه يكديگر باشند.
وي به نقش ديپلماسي حج درتقويت روابط دو كشور اشاره كرد و از طرف پاكستاني خواست كه درمسير انتقال پيام اين ديپلماسي به داخل پاكستان كه مي تواند به خنثي كردن توطئه هاي دشمنان اسلام وقرآن منجر شود، گام بردارد.
وزير امور ديني پاكستان هم با بيان اينكه اسلام درس اتحاد، اخوت و برادري به ما         مي آموزد اظهار داشت: حج مظهر اتحاد امت اسلامي است و حرمين شريفين نقطه اشتراك مسلمانان جهان است و اين اتحاد مي تواند در كنگره عظيم حج شكل بگيرد . 
در ادامه، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت هم با اشاره به نكات خوب و سازنده اي كه دراين ملاقات مطرح و بررسي شد، نقش پيش رو ايران و پاكستان در مقابله با اسلام هراسي و محكوميت سوزاندن قرآن و توهين به مقدسات اسلامي  را يادآور شد.
حجت الاسلام والمسلمين نواب واكنش به تجاوزات عليه مسجدالاقصي، قبله اول مسلمانان را   ضروري دانست و گفت: با انتشار بيانيه هاي مشترك مي توانيم واكنش خود را به جهانيان در دفاع از اسلام و مسلمانان نشان دهيم.
وزير امور مذهبي  پاكستان هم با اشاره به اينكه مردم كشورش نسبت به اينگونه            بي احترامي ها بسيار حساس هستند، گفت: ما بر اساس آيه" وَٱعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ ٱللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُواْ " بايد در برابر اسلام هراسي متحد عمل كنيم وپاكستان آمادگي دارد در اين مسير با ايران همكاري كند.
وي افزود: اتحاد كشورهاي اسلامي در دفاع از مسايل اعتقادي و قرآن و پيامبر اكرم موجب خواهد شد كه دشمنان ديگر جرات اينگونه اقدامات را نداشته باشند. 

کد خبر 1196191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha