سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌تواند موجب توسعه استان کرمانشاه شود/تصویب ۲۰۰ طرح در کرمانشاه

آیت الله ررئیسی سرمایه‌‌گذاری در استان کرمانشاه را بسیار مهم خواند و گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی می‌تواند موجب توسعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در پایان بیست‌و‌هشتمین سفر استانی دولت که به مقصد استان کرمانشاه انجام شد، در نشست خبری ،گفت:در مجموعه بازدیدها و نشست‌های انجام شده، معلوم شد که محوری‌ترین مشکل استان بیکاری است که باید از طریق ایجاد اشتغال پایدار حل شود و بیشترین اعتبارات به این موضوع اختصاص می‌یابد و ۱۱ طرح برای این منظور تصویب شد تا اعتبارات تخصیص یافته برای ایجاد شغل که دغدغه جدی مردم و دولت است، نگرانی‌ها را برطرف کند.

 

رئیس‌ جمهور،افزود: راه‌های مواصلاتی استان بسیار مهم است، این راه‌ها از طریق ترانزیت می‌تواند به استان برای صادرات و ارتباطات با کشورهای مجاور مرکزیت دهد و برای این مهم باید جاده‌ها ایمن و قابل استفاده باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: کرمانشاه با ۹۰۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت باید به قطب کشاورزی در کشور تبدیل شود،و کشاورزی قراردادی، خرید تضمینی محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام فروشی و توجه جدی به صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده برای کشاورزان و تولیدکنندگان در مصوبات سفر به صورت جدی پیگیری خواهد شد.  

 

آیت الله رئیسی، تصریح کرد: مردم در بسیاری از شهرستان های استان متقاضی تکمیل شدن بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند و برخی از بیمارستان ها که کار اجرایی آنها از قبل شروع شده در مصوبات به صورت ویژه دیده شده تا به طور کامل به بهره‌برداری برسند.  

 

رئیس جمهور اظهار کرد: از محورهای مورد تصویب دیگر در مصوبات سفر استانی، آب شرب برای شهرستان‌‌های استان و تکمیل ۵ سد و تصفیه‌خانه‌های ناقص است ودر حوزه راه و شهرسازی هم تکمیل بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها و تعریض و رفع نقص جاده‌ها برای جلوگیری از تصادفات در دستور کار است.

 

وی با اشاره به  اینکه تکمیل، نوسازی و احداث مدارس جدید از اولویت دولت است،افزود: مدارس کانکسی باید به مدارس ساختمانی مناسب تبدیل شود و خوابگاه‌های دانشجویی هم باید تکمیل شوند.

 

 

کد خبر 1196208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha