پویش «اطعام غدیر» در مسجد جامع تولمشهر اجرا می‌شود

طبایی گفت: همزمان با عید غدیرخم غذای ناهار پخت و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

«سیدعباس طبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با گرامیداشت عید سعید غدیر خم اظهار کرد: پویش اطعام غدیر توسط کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) تولم‌شهر در حال انجام است و همزمان با عید غدیر غذای ناهار پخت و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر با بیان اینکه عید غدیر بهانه‌ای است که شادیمان را در کنار نیازمندان جشن بگیریم افزود: به پشتوانه مردم و خیرین پویش رسم علی(ع) در این کانون اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در واقعه غدیر باید توجه به سیره حضرت علی(ع) کرد که ایشان چه خواسته‌ای داشتند گفت: یکی از مسائلی که حضرت تاکید داشتند رسیدگی به فقرا بود.

 

طبایی با اشاره به اینکه کمک رسانی به نیازمندان در شرایط مشکلات معیشتی در روز عید سعید غدیر خم ثوابی دوچندان دارد تصریح کرد: امیدواریم هر کس به اندازه سهم خود به عنوان عضوی از جامعه اسلامی بتواند در رسیدگی به ایتام و نیازمندان در این ایام با تهیه سبد معیشتی و اطعام نیازمندان گام بردارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر خاطرنشان کرد: از امام صادق(ع)  و همچنین امام رضا (ع) روایات متعددی در باره اهمیت و ثواب اطعام و افطاری در روز عید غدیر نقل شده و اطعام غدیریه همواره به عنوان یکی از سنت‌های نیکو و سفارش شده مورد تاکید پیشوایان بوده است.

کد خبر 1196232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha