بنیاد ملی نخبگان باید برای معرفی افراد نخبه شاخص‌هایی را مشخص کند

حجت الاسلام آقاتهرانی گفت: بنیاد ملی نخبگان باید برای معرفی افراد نخبه شاخص‌هایی را مشخص و معین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی آقاتهرانی» شب گذشته (پنجشنبه ٢٣ تیر) در مراسم تجلیل از سرآمدان فرهنگی گلستان در تالار فخرالدین اسعد  گرگانی گفت: بنیاد ملی نخبگان باید برای معرفی افراد نخبه شاخص‌هایی را مشخص و معین کند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: نخبه بودن تنها مربوط به موسیقی، نقاشی، خط، ورزش، علم، فیزیک، شیمی و غیره نیست، بلکه اینها گوشه کوچکی از زندگی است و باید در این زمینه برنامه جامع و کامل در نظر گرفته شود.


حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه انسان باید تلاش کند تا خود را پیدا کند، تاکید کرد: انسان ها نباید فرصت‌ها را از دست بدهند بلکه باید از آن بهره مند شوند.


مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان کشور نیز در ادامه هدف از تکریم و تجلیل از نخبگان را استفاده بهینه از تجارب و ایده های نبخگان و صاحبان اندیشه و فکر بیان کرد و گفت: تکریم و تجلیل از نخبگان فرصت مناسبی برای ثبت تجارب، ایده ها و اندیشه های نخبگان است.

 

محسن شاه رضایی افزود: ثبت تجارب و پیشینه نخبگان و اهداف آنها نباید محدود به برگزاری این نوع مجالس و آیین ها شود، بلکه باید هنرمندان، مستندسازان و رسانه ها وارد عمل شده و زندگی این افراد شاخص را با هنر خود به تصویر بکشند.

 

وی ادامه داد: تکریم نخبگان باید در بطن جامعه نهادینه شده و موجب شور و نشاط اجتماعی در جامعه شود.شاه رضایی با بیان اینکه هنر یکی از موثرترین راهکار شناسایی نخبگان است، گفت: روح نخبگان باید فرهنگی باشد و اقدامات ما در بنیاد باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و دبیر مجمع نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گلستان را معدن اقوام و نخبگان خواند و گفت: امیدواری به مردم وظیفه ما مسئولان است و مردم باید امیدوار باشند.

 

رمضانعلی سنگدوینی افزود: مسئولان باید در جهتی حرکت کنند تا مردم امیدوار باشند.

 

وی ادامه داد: گلستان استانی عقب مانده است و تخصیص منابع به صورت عدالت انجام نشده است.

 

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: همه اقوام گلستان نخبگانی را تحویل جامعه داده اند و باید برای این مردم بایستیم و مدیریت کشور را به مردم توجه دهیم.

 

گفتنی است، در این مراسم از ۱۳ سرآمد فرهنگی گلستان به نام‌های حجت‌الله شکیبا (سرآمد هنرهای تجسمی)، علیرضا درویش‌نژاد (سرآمد هنرهای نمایشی)، زیدالله طلوعی (سرآمد موسیقی)، محمدرضا ولی‌محمدی (سرآمد قرآنی)، داود عامری (سرآمد عکاسی)، ابراهیم حسن‌بیگی (سرآمد نویسندگی)، پرهام مقصودلو، فاضل اتراچالی و رضا مقدم (سرآمدان ورزشی)، عفت مرادی‌زاده، محسن‌سادات مزنگی، ام‌ایمن دهقان و غلامحسین محمودی (سرآمدان صنایع دستی) تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1196237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha