به دنبال حضور خانواده به صورت کاملا نظام مند در مناطق  آزاد هستیم

حسین زاده با بیان اینکه در مناطق آزاد به دنبال حضور خانواده به صورت کاملا نظام مند هستیم گفت: ما از حضور خانواده ها در مناطق آزاد حمایت کنیم و باید عرصه برای ورود خانواده ها در این مناطق فراهم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، « مهدی حسین زاده» امروز (جمعه، ۲۴ تیر ) در همایش زیست عفیفانه رویداد ملی گوهرشاد که همزمان در مناطق آزاد سراسر کشور برگزار می شود در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: مناطق آزاد  باید عرصه ای برای ورود خانوداه ها باشد و اگر خانواده ای در این مناطق حاضر شد زیست عفیفانه هم محقق می شود.

 

 

معاون فرهنگی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: درصورتی که بتوانیم بستر را به گونه ای فراهم کنیم که خانواده های این سرزمین به راحتی در این مناطق حضور یابند و این مناطق به طبقه خاصی از مردم اختصاص پیدا نکرد مناطق آزاد به مردم برگشت آن هنگام می توان گفت زیست عفیفانه معنا شده است.

 

وی با بیان اینکه مسئله حضور بانوان نیست بلکه مسئله اصلی کالایی شدن زن است، تصریح کرد: شهید مطهری در بحث حجاب می فرماید باید مسئله اصلی تشخیص داده شود که ‌آیا مسئله حضور زنان در جامعه است یا نه ؟ در بحث حجاب مسئله حضور بانوان نیست، مسئله اصلی کالایی شدن زن است.

 

حسين زاده اظهار داشت: در مناطق آزاد به دنبال آن هستیم که حضور خانواده را به صورت کاملا نظام مند حمایت کنیم و باید عرصه برای ورود خانواده ها در این مناطق فراهم باشد.

 

وی افزود: اشکالی که به مناطق آزاد می گیرند آن است که منطقه آزاد به حیاط خلوت عده ای تبدیل شده و در دولت عدالت و جمهوریت آیت الله رئیسی مردم باید تصدی گر باشند.


حسین زاده اظهار داشت: سوال از  مناطق آزاد این است که نقش مردم کجاست؟ و چرا تعاونی ها جایگاهی در مناطق ندارد و چرا ساکنان و بومیان مناطق آزاد بهره چندانی از منطقه ندارند،؟ هنگامی در منطقه آزاد می توانیم از اسلامی بودن حرف بزنیم که عدالت اجتماعی محقق شود و گرنه بهره مندی عده ای خاص کار ارزشمندی نیست


وی بر حضور فرهیختگان و نخبگان تاکید و خاطرنشان کرد: در گام اول باید تعاونی های مردمی تشکیل شود و مردم در بهره های مناطق سهیم شوند.

کد خبر 1196272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha