اعتماد به آمریکا غلط است/ دوگانه معیشت مذاکرات برای تضعیف روحیه مقاومت است

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: اعتماد به آمریکا را غلط است و در کشاکش جنگ ادراکی دشمن یکی از شبهات پر تکرار این است که اگر با آمریکا کنار بیاییم اقتصادمان رونق خواهد يافت دو گانه معیشت - مذاکره برای تضعيف روحیه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۴ تیرماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: پیشرفت مادی، معنوی و اخلاقی یک جامعه از خانواده و خویشاوندان شکل می‌گیرد.

 

امام جمعه زهکلوت افزود: از اصول و مبانی مهم برای استحکام رابطه‌ خویشاوندی احترام و بزرگداشت خويشان، بخشش و کمک مالی است و همچنین اعتماد به خویشاوندان از آموزه های رفتاری می باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت لزوم امنیت فردی و اجتماعی، ابراز کرد: پس از نیاز هدایت دومین نیاز بنيادين و ضروری انسان و جامعه انسانی، امنیت فردی و اجتماعی است امری که‌ منشأ و زير بنای تمامی امور بوده و عدم آن هیچ گونه فعالیتی از علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، تجاری و صنعتی و هنری و سیاسی انجام پذیر نیست.

 

حجت الاسلام صادقی امنیت را لازمه شکوفایی، پیشرفت و تعالی جامعه‌ قلمداد کرد و ادامه داد: پیش‌ نیاز تحقق عبودیت و توحید جامعه استقرار امنیت همه جانبه و فراگیر است و این هم تنها با حکومت مورد رضایت الهی قابل تحقق است.

 

خطیب جمعه زهکلوت ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: دیدگاه بلند این نهاد انقلابی صيانت از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است.

 

وی اظهار کرد: اگر ما به جایگاه شورای نگهبان از دیدگاه امامین انقلاب نگاه کنیم می بینیم حضرت امام فرمودند؛ شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است و مقام معظم رهبری نیز می فرمايند؛ شورای نگهبان نماد ملت، دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است.

 

حجت الاسلام صادقی اعتماد به آمریکا را غلط دانسته و تصریح کرد: در کشاکش جنگ ادراکی دشمن یکی از شبهات پر تکرار این است که اگر با آمریکا کنار بیاییم اقتصادمان رونق خواهد يافت دو گانه معیشت - مذاکره  برای تضعيف روحیه مقاومت است.

 

امام جمعه زهکلوت تاکید کرد: جنگ رسانه‌ای برای تغییر در ادراک جامعه از روش‌های های محور عبری - عربی است که شبانه روز بر علیه کشورمان انجام می شود.

 

وی عنوان کرد: تعداد رسانه های فعال در این عرصه قابل مقایسه با فعالیت رسانه‌ای سایر کشورها نیست بررسی ها نشان می‌دهد بسیاری از کشورهایی که با آمریکا رابطه‌ داشته و به سیاست‌های واشنگتن اعتماد مطلق دارند نه تنها توسعه نیافته اند بلکه در بسیاری از موارد اعتماد آنها موحب نابودی حکومت و اقتصادشان شده است.

 

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: از اقتصاد به‌ هم ریخته ترکیه با تورم بسیار بالا می‌توان نتیجه گرفت که صرف ايجاد رابطه با آمريکا نه تنها تاثیر مثبتی بر اقتصاد و معیشت مردم نخواهد داشت بلکه در بسیاری از موارد موجب فروپاشی می شود.

 

خطیب جمعه زهکلوت بیان کرد: متاسفانه علی رغم هشدارهای مقام معظم رهبری، تک محصولی نگه داشتن اقتصاد ایران در دولت سابق و سوء مدیریت اقتصاد موجب شد طرفداران تفکر لیبرالی به جای آدرس دقیق چرایی ايجاد تورم در اقتصاد در گزاره‌های نادرست رابطه نداشتن با آمریکا را دلیل اصلی آن بدانند.

 

وی با اشاره به در پیش بودن هفته تامین اجتماعی و بهزیستی، خاطرنشان کرد: نقش تامین اجتماعی و بهزیستی نقش موثری است در جامعه و برای اجتماع و مردم گام های بزرگی برای محو فقر برداشتند اما با وجود تلاش ها باز هم فقر وجود دارد بنابراین باید تلاش کنند که فرهنگ توسعه متوازن در جامعه نهادینه شود.

 

حجت الاسلام صادقی در خاتمه با اشاره به زمزمه های استان شدن جنوب کرمان، تصریح کرد اگر ما به دنبال استقلال متوازن هستیم و استقلال جنوب را لازم می دانیم باید برای تحقق این مهم مسائلی از جمله موقعیت جغرافیایی و ظرفیت های منطقه به صورت کارشناسی و دقیق را مدنظر قرار دهیم و هم چنین از نخبگان و صاحب نظران نظر خواهی شود و در همه جوانب ما مطیع قوانین هستیم.

کد خبر 1196285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha