عید غدیر ترکیب پذیرش ولایت و برائت از باطل است

حجت الاسلام رستمیان با بیان اینکه ولایت بدون برائت معنا ندارد گفت: روز عید غدیر ترکیب پذیرش ولایت و برائت از باطل است تا با این ۲ اصل ولایت خالص خود را نشان دهیم.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «محمدحسن رستمیان» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان با اشاره به سالروز عید سعید غدیر گفت: عید غدیر امامت و ولایت را توأم با هم داردکه می‌بایست از این فرصت ارزشمند برای آگاه سازی جوانان پیرامون ولایت بیشتر بهره برد.

 

امام جمعه دامغان ضمن بیان اینکه امروز دشمن در فضای مجازی با به کار گیری ذهن جوانان می‌کوشد تا بین آنها و نظام جدایی ایجاد کند، افزود: این مهم می‌طلبد تا هوشمندانه عمل کرد و عید غدیر را به فرصتی برای بیان ضرورت اعتقاد به ولایت تلقی کنیم.

 

وی با تأکید براینکه ولایت خالص باید با برائت همراه باشد،ادامه داد: در این روز پیامبر اکرم (ص) با گردآوری یاران و بیان خطبه جایگاه ولایت را برای همگان تبیین کردند و امروز نیز می‌بایست این مسیر با آگاه کردن نسل جدید همواره ادامه داشته باشد.

 

حجت الاسلام رستمیان  در ادامه به ۲۶ تیرماه  سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره داشت و گفت: شورای نگهبان یک رکن برای حفاظت از انقلاب است که نظارت بر انتخابات و مراقبت و نظارت بر قانون گذاری را برعهده دارد که قوانین مطابق شرع وضع شود.

 

امام جمعه دامغان تصریح کرد: این شورا از ۱۲ عضو، ۶ حقوقدان و ۶ فقیه تشکیل می‌شود که در راستای اهداف این شورا، اگر قانونی خلاف شرع اسلام باشد، شورای نگهبان موظف است مراقبت‌های لازم را انجام دهد.

 

وی با اشاره به هفته تامین اجتماعی اظهارداشت: در هفته تأمین اجتماعی باید مشکلات مستمری بگیران و درمان آنها حل شود، وباید شرایطی را در جامعه فراهم کرد تا افراد مختلف بتوانند از مزایای طرح‌های تأمین اجتماعی برخوردار شوند لذا یکی دیگر از خواسته‌های اعضای این جامعه نیز رسیدگی مسئولان مربوط به این حوزه است.

 

رستمیان به هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: بحث حجاب در جامعه اسلام باید به خوبی تبیبن شود که در سوره نور قرآن کریم نیز به مسئله پوشش بانوان تاکید شده است و باید این سوره برای دختران جامعه تفسیر شود.

کد خبر 1196300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha