تبلیغ غدیر، یک تکلیف الهی است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: تبلیغ غدیر و بزرگداشت آن، احیای امر امامت و یک تکلیف الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «محمدجواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک ولادت امام هادی(ع) و عید سعید غدیر خم به بیان فرازهایی از خطبه پیامبر اکرم(ص) در غدیرخم و امتداد خط امامت تا مهدویت پرداخت.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه تبلیغ غدیر و بزرگداشت آن، احیای امر امامت و یک تکلیف الهی است، افزود: پیامبر اسلام وظیفه خود در انجام این وظیفه را به خوبی انجام دادند و تبلیغ غدیر و نصب امیرالمومنین علی(ع) و به عنوان امام جامعه را بر امت اسلام هم لازم کردند که هر نسلی به نسل آینده آن را ابلاغ کند.

 

وی با گرامیداشت ۲۵ تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی خدمت‌رسانی به محرومان و معلولان جامعه را از افتخارات این سازمان‌ها دانست و تصریح‌کرد: باید امکانات و موقعیت‌ها به طور برابر بین همه افراد جامعه به خصوص افراد کم برخوردار تقسیم شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در ادامه با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی به دستور حضرت امام خمینی(ره)، این نهاد را مانع بزرگی در مقابل دیکتاتوری عنوان کرد و افزود: شورای نگهبان اجازه نمی‌دهد که قانونی فراتر از شرع و قانون اساسی تصویب شود.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان یکی دیگر از وظایف شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مختلف گفت: نظارت استصوابی شورای نگهبان به منزله علم قاضی در صدور احکام است و جلوی ورود افراد ناسالم به عرصه انتخابات را می‌گیرد و چون مانع زیاده‌خواهی برخی از افراد و جریانات سیاسی است مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به ۲۷ تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد از سوی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اتمام جنگ ایران و عراق،اظهارکرد: هشت سال ایستادگی در مقابل رژیم بعثی صدام که از حمایت ابرقدرت‌های آن روز دنیا برخوردار بود به ما آموخت که با قدرت ایمان و صبر و استقامت در راه خدا، حتی با دست خالی هم می‌توان در برابر مشکلات ایستاد و در نهایت پیروز شد.

کد خبر 1196302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha