امامت و ولایت، عامل همبستگی آحاد مختلف مردم است

امام جمعه بجنورد، امامت و ولایت را عامل همبستگی آحاد مختلف مردم خواند و گفت: اگر امت اسلام، ولایت و امامت را بپذیرد این مهم می‌تواند دودستگی را از بین برده و یکپارچگی حاصل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (24 تیرماه) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، پیشاپیش عید غدیر را تبریک گفت و افزود: امامت و ولایت از قصه غدیر نشأت می گیرد و غدیر است که مسیر ائمه دیگر را مشخص می‌کند.

 

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امامین انقلاب عامل وحدت جامعه و همبستگی مردم هستند، اظهارکرد: انقلاب اسلامی و ولایت فقیه نیز در قصه غدیر خلاصه می شود و منشاء مشروعیت آن هم به واقعه غدیر خم برمی‌گردد.

 

 

وی تاکید کرد: اگر ولایت باشد همه آموزه‌های دیگر دینی نیز در جامعه زنده می‌شود و جامعه ما با امامت و ولایت است که می تواند اوج بگیرد و وحدت آن بیشتر شود.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با گرامیداشت ۲۶ تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان، به تبیین نقش و اهمیت این شورا پرداخت و گفت: نهاد شورای نگهبان در جمهوری اسلامی با پیش‌بینی و تدبیر امام (ره) ایجاد شد تا حافظ اسلامیت ارکان مختلف کشور و قوانین آن باشد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری اظهارکرد: شورای نگهبان سد محکمی برای حفاظت از انقلاب و نظام اسلامی است و در حفاظت و حراست از انقلاب و نظام پا پس نمی‌کشد.

 

 

کد خبر 1196309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha