ترویج فرهنگ غدیر وظیفه همه شیعیان و پیروان علوی / آمریکا همیشه در صدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام مهدوی نژاد غدیر را ، واقعه مهم تاریخ اسلام دانست وگفت: باید برای گسترش جهانی این حرکت معنوی بزرگ الگوسازی کنیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام «غلامحسین مهدوی نژاد» در خطبه های نماز جمعه سمنان ضمن تبریک فرا رسیدن عید بزرگ غدیر، ترویج فرهنگ غدیر را وظیفه همه شیعیان و پیروان علوی بیان کرد و گفت : برگزاری جشن و سرور و اطعام جزء فرهنگ غدیر است و باید با گسترش این فرهنگ ، حرکت معنوی بزرگ غدیر را در جهان را الگوسازی کنیم .

 

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه انسانیت در عید غدیر خم با فرستادن رسول و انتخاب جانشین پیامبر(ص) بر مردم نمایان شد اضافه کرد: غدیر روز بزرگی برای انسانیت، بشریت و جلوگیری از گمراهی انسان است.

 

وی با اشاره به اجرای برنامه های جشن در مساجد و محافل دینی در راستای الگوسازی فرهنگ غدیر در ایام عید قربان تا غدیر افزود: در عید غدیر الگوی بشریت و زندگی به مردم معرفی شد و راه مبارزه با زورگویان، استکبار و تسلیم نشدن در برابر مستبدان در زیارت هایی مانند جامعه کبیره و اعمال این ایام معرفی شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی نژاد بزرگترین درس واقعه غدیر و زندگی ائمه اطهار (ع) را آزادگی بیان کرد و گفت : دشمنان انقلاب اسلامی و در راس آنها آمریکا همیشه در صدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند چون نمی خواهند کشورهای دیگر روی پای خود بایستند.

 

امام جمعه موقت سمنان با تأکید اینکه غرب و به ویژه آمریکا هیچ گاه خیرخواه ما نبودند و از بدو تولد انقلاب اسلامی که پایه‌های خود را لرزان دیدند بنای براندازی آن را گذاشتند،ادامه داد: طی این چهار دهه به لطف نعمت ولایت فقیه آنها نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

 

وی ضمن بیان اینکه آمریکا هیچ گاه نمی‌خواست تا حکومت‌های نوپا مانند جمهوری اسلامی مستقل شده و روی پای خود بایستد، ابراز داشت: دشمنان همواره وابستگی ما را به خودشان خواستار بودند لذا از هر راهی کوشیدند تا به مقاصد خود برسند ولی تاکنون موفق نشدند.

 

حجت الاسلام مهدوی نژاد با بیان اینکه زیر برجام زدن یکی از دلایلی که نشان می‌دهد آمریکا هیچ گاه به تعهدات خود پای بند نیست، تصریح کرد: امروز می‌بایست درس آزادگی بیشتر برای سران مسئولان، مذاکره کنندگان، مردم و جامعه مطرح شود تا بدانند در این قدرت طلبی انحصاری آمریکا، ایران کشوری مستقل و آزاده است و زیر بار حرف زور نخواهد رفت.

 

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه مسئله غدیر و موضوع ولایت باید این روزها برای آگاهی هر چه بیشتر جوانان در جامعه تبیین شود، افزود: نباید فراموش کرد که دشمن برای لحظه لحظه ما برنامه‌ریزی می‌کند و می‌بایست در این فضا هوشمندانه رفتار کرد و با آگاه سازی ذهن جوانان غربی‌ها را سر جای خودشان نشاند.

 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته حجاب و عفاف گفت : حجاب از قوانین جمهوری اسلامی است و احترام به قانون و رعایت آن وظیفه همگانی است .

 

حجت الاسلام مهدوی نژادبا بیان اینکه  قانون حجاب که پشتوانه دینی ، قرآنی و روایی دارد تصریح کرد:  بیان اجباری بودن حجاب و «حجاب اجباری» مغالطه دشمنان و استکبار جهانی در جامعه است و حضور بانوان محجبه کشور در مراسم های مختلف نشان از گسترش عفاف و حجاب است.

 

امام جمعه موقت سمنان همچنین با گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان به دستور امام راحل گفت: شورای نگهبان از جمله نهادهای مهم کشور است که جایگاه و وظایف خطیری مانند تفسیر قانون اساسی را بر عهده دارد و در شبهه ها نظر نهایی درباره قانون بر عهده شورای نگهبان است.

 

وی با اشاره به اینکه فردا بیست و پنجم تیر ماه روز تامین اجتماعی و بهزیستی است  اظهارداشت: تامین اجتماعی و بهزیستی باید زمینه ساز عدالت در جامعه باشند.

 

کد خبر 1196316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha