منشا عظمت اسلام قبول غدیر است / نهاد های ارزشی و  تاثیر گذار همیشه در برابر بیشترین هجمه دشمن قرار دارند

حجت الاسلام صفری گفت: منشا عظمت اسلام قبول غدیر است و انکار آن تضعیف اسلام است که دشمنان بدنبال آن هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه های این هفته نماز جمعه لاهرود که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: حقیقت این است که دوگانگی معیشت و مذاکره هدف نهایی سیاست رسانه ای دشمن برای به هم زدن امنیت روانی جامعه با هدف فاصله انداختن میان مردم و نظام است.

 

امام جمعه لاهرود افزود: اگر مذاکره و رابطه با آمریکا وضعیت را بهتر می کرد پس باید کشورهایی که با آمریکا رابطه خوب داشتند و به سیاست های واشنگتن اعتماد مطلق کردند وضعیت خوبی داشتند  در حالی که تاریخ نشان داد این کشورها نه تنها به توسعه دست نیافتند بلکه در بسیاری از موارد، حکومت و یا اقتصادشان نابود شده است، از باب نمونه می توان به محمد رضا پهلوی، حسنی مبارک در مصر، صدام در عراق، قذافی در لیبی، بن علی در تونس اشاره کرد که آمریکا در شرایط بحرانی هیچ یک از این افراد را کمک مالی، نظامی و اقتصادی نکرد و حتی حمایت رسانه ای هم نکرد.

 

وی ادامه داد: از دیگر کشورها همین ترکیه همسایه ماست، کشوری که همیشه در راستای سیاست های آمریکا اقدام بر می دارد و در تصمیمات و سیاست های خود، رضایت آمریکا را هم ملاک قرار می دهد. این کشور نه تنها اقتصاد و اوضاعش بهتر نشده که اوضاع بدتر هم می شود، تورم آن به 87 درصد رسیده و این عدد در ترکیه در 24  سال گذشته بی سابقه است.

 

حجت الاسلام صفری اضافه کرد: عبرت این است که رابطه با آمریکا نه تنها تاثیری در وضعیت اقتصادی ندارد بلکه باعث فروپاشی اقتصادی می شود، سوء مدیریت در اقتصاد، وابستگی به نفت و تک محصولی نگهداشتن اقتصاد ایران در دولت های پیشین علیرغم هشدارهای مقام عظمای ولایت، باعث شد تورم ایجاد شود و آنان رابطه نداشتن با آمریکا را دلایل اصلی تورم معرفی می کنند، در سال 1395 که برجام امضا شد و جامعه را به سمت شرطی شدن کشانید، آغاز ایجاد بحران در کشور بود و رسانه ها عدم رابطه با آمریکا را دلایل اصلی تورم خواندند.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود تصریح کرد: امیدواریم اقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم و مدیریت قوی و اقتصاد درون زا و نظارت بیشتر، تعامل و همکاری تمامی نهاد ها و اقشار باعث کنترل و مهار تورم و گرانی و بهبود معیشت مردم گردد و ثبات اقتصادی حاصل شود و افکار عمومی آرام شود.

 

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اذعان داشت: حکومت بدون سیاست ممکن نیست و حکومت با سیاست عجین است و در روز غدیر این مسئله ثابت شده است.

 

امام جمعه لاهرود با بیان اینکه غدیر وسیله وحدت امت اسلام و برادری مسلمانان است، خاطر نشان کرد: منشا عظمت اسلام قبول غدیر است و انکار آن تضعیف اسلام است که دشمنان بدنبال آن هستند.

 

حجت الاسلام صفری مردم منطقه را به شرکت گسترده در همایش پیاده روی که به مناسبت عید غدیر خم از صحن مقدس امامزاده سید ابراهیم بن موسی الکاظم (ع) تا مزار مطهر شهدای گمنام در پارک داغلار باغی برگزار خواهد شد و همچنین مراسم روز غدیر در شهرها و روستاهای بخش دعوت کرد.

 

وی در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان با حکم حضرت امام خمینی (ره)، بیان کرد: بیشترین هجمه های دشمن علیه این نهاد ارزشی و راهبردی و تاثیر گذار است و دشمنان از وجود این شورای نگهبان که حقیقتا دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی به آن بستگی دارد، بسیار ناراحتند.

 

امام جمعه لاهرود یاد آور شد: شورای نگهبان همان نظارت فقها بر قوانین مصوب است که 6 نفر فقیه و 6 نفر حقوقدان بوده و حافظ احکام مقدس و قانون اساسی هستند و طبق فرمایش حضرت امام (ره) همه باید نظر و تشخیص شورای نگهبان را بپذیریم که تصمیم آن بر همگان واجب الاطاعه است و هرچند مورد نقد و ارزیابی می تواند باشد.

 

حجت الاسلام صفری در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات بخش، اظهار داشت: ساماندهی آب شرب و آب زراعی با حضور مسئولین امور آب مورد تاکید قرار گرفت.

 

وی از حضور حجت الاسلام میر احدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نماز جمعه لاهرود قدردانی کرد و افزود: ساخت خانه هایی برای محرومین و مستضعفین بخش، مورد انتظار است.

کد خبر 1196319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha