آمریکایی ها اعتقادی به مذاکره ندارند/وزیر ارتباطات به کمیسیون اجتماعی مجلس می رود

بررسی اثرات نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه در کمیسیون اقتصادی، وزیر ارتباطات به کمیسیون اجتماعی مجلس می رود، انتقاد شدید غریب‌ آبادی از حمایت جاوید رحمان از حکم غیرقانونی حمید نوری، آمریکاییها اعتقادی به مذاکره ندارد برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، بررسی اثرات نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه در کمیسیون اقتصادی، وزیر ارتباطات به کمیسیون اجتماعی مجلس می رود،  انتقاد شدید غریب‌ آبادی از حمایت جاوید رحمان از حکم غیرقانونی حمید نوری، آمریکایی ها اعتقادی به مذاکره ندارد از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۵ تیر است.

وزیر ارتباطات به کمیسیون اجتماعی مجلس می رود

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۵ تیرماه دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل شرکت مخابرات به منظور تصمیم‌گیری در خصوص درخواست اعمال ماده ۲۳۴ نمایندگان مجلس برای مشکلات معیشتی بازنشستگان شرکت مخابرات و رفاهیات کارکنان شاغل در شرکت مخابرات را در دستور کار خود دارند.

 

بررسی اثرات نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه در کمیسیون اقتصادی

نمایندگان کمیسیون اقتصادی روز شنبه از ساعت 14 تا 16 اثرات نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، ماشین‌آلات و تجهیزات بر بهای تمام شده سرمایه‌گذاری و تولید را بررسی خواهند کرد.

 

همچنین روز یکشنبه از ساعت 12 تا 13 جلسه هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی اخبار روز و نحوه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح و امور نظارتی برگزار خواهد شد.

 

استماع برنامه‌های مسئولان وزارت بهداشت برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شنبه ۲۵ تیر استماع گزارش معاونان درمانی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و روسای سازمان غذا و دارو و انستیتوپاستور در مورد برنامه‌های آن وزارت‌ خانه برای مقابله با سویه جدید ویروس کرونا، بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده یک قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، انتخاب ناظران کمیسیون در شورای‌ عالی بیمه سلامت کشور، شورای ملی ایمنی زیستی، هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران و شورای‌ عالی نظام پرستاری، بررسی میزان ارز و یارانه تخصیصی به صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری در کمیته دارو و غذا را در دستور کار خود قرار دارند.

 

بنابراین گزارش، یکشنبه ۲۶ تیر ادامه گزارش معاونان بهداشتی، درمانی، توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد نحوه اجرایی شدن پزشک خانواده در کشور در کمیته پزشک خانواده را به عنوان دستور کار دنبال می کنند.

 

انتقاد شدید غریب‌ آبادی از حمایت جاوید رحمان از حکم غیرقانونی حمید نوری

کاظم غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در توییتی با انتقاد شدید از حمایت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران از حکم دادگاه سوئد علیه حمید نوری، نوشت: بسیار تاسف برانگیز است که جاوید رحمان به جای اعتراض به مقامات سوئدی و پاسخگو کردن آن‌ها در برابر نقض‌های گسترده حقوق بشر بنیادین قربانی (نوری)، به صورت علنی از بازداشت خودسرانه و دادگاه نمایشی این شهروند ایرانی حمایت می‌کند. غریب آبادی ادامه داد: بیانیه مطبوعاتی جاوید رحمان در حمایت از یک بی‌عدالتی فاحش، نشانه دیگری از تمایل ذاتی او به سوء استفاده از ماموریتش، که با حمایت انگلیس ایجاد شده است، برای یک کمپین بزرگ نمایی جهت خرسند نمودن معاندان ایران، به قیمت قربانی کردن اصول بنیادین حقوق بشر، است.

 

آمریکایی ها اعتقادی به مذاکره ندارند/ ایران باید قدرتش را در حوزه دفاعی و بازدارندگی بیشتر کند

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تحریم های نفتی جدید آمریکا علیه ایران گفت: آمریکایی ها زبان منطق و مذاکره را نمی فهمند. اعتقادی به این ندارند که برای احقاق حقوق مردم کار کنند و در واقع نظام سلطه و استکباری ذات اش همین است تا آنجایی که می توانند می خواهند کشورها را تضعیف کنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شعار گفت و گو و مذاکره می دهند اما در عمل هیچ التزام و اعتقادی به مذاکره و نتایج آن ندارند، نمونه آن برجام است که یک طرفه از آن خارج شدند و باعث شدند منافعی از این توافق نامه عاید کشورمان نشود. در حال حاضر نیز ادعا می کنند که علاقه مند به حل مشکلات هستند اما از آن طرف ما را تحریم می کنند و با سفرهای پر حاشیه به منطقه سعی می کنند کشورها را علیه ما بسیج کنند.

 

وی تصریح کرد: ما در این نظامی که در بین الملل حاکم است و نظام سلطه و قدرت و زورگویی است باید خودمان را قوی کنیم. توانمند شدن و بی نیاز شدن برای ما لازم است. کشوری هستیم که ظرفیت های زیادی در همه بخش ها داریم. اگر از مردم کمک بگیریم و ظرفیت های اقتصادی و تجاری مان را فعال کنیم، آنها در توطئه هایشان به جایی نمی رسند.

 

نوش آبادی خاطرنشان کرد: آنها با این فکر که ایران ضعیف است و کاری نمی تواند انجام دهد سعی در تضعیف ما دارند، ما باید قدرت مان را در حوزه بازدارندگی و دفاعی بیشتر کنیم.

 

کد خبر 1196393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha