۴۸ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی، آماده تحویل است

مدیر اداره بهزیستی شیروان گفت: ۴۸ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی آماده تحویل است که طی هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

«علی اکبر آرام» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به ساخت مسکن مددجویان خاطرنشان کرد: اکنون 48 واحد مسکن آماده تحویل است که در هفته دولت افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد و 49 واحد برای خانوارهای دارای دو معلول به نام پروژه برکت از طریق سامانه ملی مرکز ثبت نام شده و جانمایی صورت گرفته که 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان عنوان کرد: مسکن و اشتغال از مهم ترین دغدغه های مددجویان است که امسال ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این سازمان برای ساخت و احداث مسکن مددجویان تحت پوشش شیروان هزینه شد.

 

آرام با بیان اینکه ساخت مسکن خانوارهای دو و سه معلول در اولویت است، اظهار کرد: رویکرد سازمان بهزیستی یک رویکرد حمایتی و پشتیبانی از گروه‌های مختلف و جامعه هدف بهزیستی است که تلاش می‌شود این هدف‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف به صورت شفاف تبیین و تشریح شود.

 

وی با اشاره به اشتغال این قشر تصریح کرد: امسال جهت اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش این نهاد در شهرستان، 240 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که به هر مددجو تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود.

 

آرام با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 10 نفر جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند، بیان کرد: سال گذشته 90 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای اشتغالزایی 90 نفر اعلام شد که 100 نفر در این زمینه مشغول به کار شدند.

 

مدیر اداره بهزیستی شیروان افزود: اکنون چهار هزار و ۳۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی شیروان قرار دارند که از این تعداد؛ سه هزار و ۱۰۰ نفر مستمری بگیر هستند و هزار و ۵۰ نفر پشت نوبت قرار دارند.

 

وی گفت: همچنین 750 زن سرپرست خانوار و ۸۵ خانواده دارای دو معلول در این شهرستان مستمری ماهانه دریافت می کنند.

 

کد خبر 1196477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha