استقبال تهران از عید غدیر با رونمایی از ضریح قلب/ دعوت تهرانی‌ها به مهمونی ۱۰ کیلیومتری غدیر

صیادی با شرح برنامه‌های سازمان زیباسازی شهر تهران برای عید غدیر، گفت: نصب سازه حجمی ضریح قلب در میدان الغدیر، رونمایی از دیوارنگاره بزرگراه امام علی(ع) و مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر ازجمله مهمترین این برنامه‌ها است.

خبرگزاری شبستان، گروه غدیر و مهدویت: صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: امسال جشن های عید غدیر در تهران متفاوت برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: با یک میهمانی 10 کیلومتری در خیابان ولیعصر(عج)، نقش بستن تصویر فاخر بر ابرسازه های تبلیغاتی شهر تهران، نورپردازی و آذین بندی میادین و خیابان ها و نصب المان ها و احجام هنری مرتبط با مفاهیم و پیام های عید بزرگ شیعیان به همراه مراسم و جشن های مردمی این ایام مبارک خاطره‌ساز می شود.

 

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: در غدیر امسال با طراحی های گرافیکی و تصویرسازی های ویژه از گذشته تا کنون، روی تمامی سازه های تبلیغاتی، فرهنگی و تجاری سطح شهر اکران های ویژه ای انجام شده است. بخش تصویرسازی، الگوبرداری شده از تصاویر موجود جشن های دهه امامت و ولایت در ادوار و همچنین رسوم اقوام مختلف است، در این تصاویر پرچم و کتل مزین به متن «عیدالله اکبر» برگرفته از دوره قاجار تا دهه 60 ، جشن های اقوام و همچنین عید غدیر در جبهه ها و عکس هایی از بارگاه مطهر حضرت علی (ع) دیده می شود که در سراسر پایتخت اکران شده اند.

 

صیادی ادامه داد: بخشی از اکران های فرهنگی عید غدیر امسال حاصل آثار فاخری است که هنرمندان سراسر کشور خلق کرده اند و آنها را از طریق فراخوان انجام شده در اختیار سازمان زیباسازی قرار داده اند.

 

حال و هوای غدیر در بزرگراه امام علی(ع)

 

وی در ادامه بیان کرد: یکی از شاخص ترین اتفاق ها در ضیافت دهه امامت و ولایت امسال در بزرگراه امام علی(ع) رقم می خورد؛ کل محور این بزرگراه در قالب یک طرح ویژه آذین بندی و نورپردازی می شود ضمن آنکه دیوارنگاره ای با استفاده از هنر کاشی کاری در بزرگراه امام علی(ع)، اثر استاد مجتبی صادقی در شب عید غدیر رونمایی می شود. مجتبی صادقی از اساتید متعهّد و بنام کشور است که آثار او در حرم مطهّر رضوی و نیز با موضوع رشادت های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تا کنون نظرها را به خود جلب کرده بود .

 

میدان الغدیر؛ میزبان سازه حجمی ضریح قلب

 

وی در ادامه ابراز کرد: همچنین، در کنار آثار متعدد حجمی که در نقاط شاخص شهر نصب می شود المان «ضریح قلب» که نمادی از حرم حضرت امیر المومنین (ع) است در قالب یک ابرسازه در میدان الغدیر واقع در منطقه 4 تهران نصب و رونمایی می شود. این ابرسازه با ارتفاع بیش از 10متر ، تصویری نمادین از جایگاه و منزلت امیرمومنان حضرت علی علیه السلام است که در این محدوده نصب می شود.

 

صیادی اعلام کرد: جشنواره نشان علوی نیز رویدادی است که سازمان زیباسازی با هدف انسجام بخشی و حمایت از تولید و خلق آثار فاخر با موضوع فرهنگ علوی برگزار می کند. در این جشنواره، مدال نشان علوی به پاس خلق آثار فاخر هنری به صاحبان آن آثار اعطا می شود.

 

وی اضافه کرد: هنرمندان حرفه ای کشور در حوزه های سینما و تلویزیون، هنرهای نمایشی، نقاشی و تصویرگری، خط و مجسمه سازی و موسیقی میهمان این رویداد بزرگ در عمارت عین الدوله، هستند

 

نورافشانی در میادین اصلی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از نورافشانی در شب عید غدیر خبر داد و گفت: در 26 میدان و خیابان و محور اصلی شهر نظیر میدان تجریش، میدان شهید طهرانی مقدم (کاج)، بوستان ملت، بوستان پلیس، میدان صادقیه، میدان شهدای هفتم تیر، باغ موزه قصر، میدان نبوت (هفت حوض)، محوطه میدان آزادی، خیابان آزادی خیابان میمنت روبروی ستاد بحران، میدان راه آهن، میدان شهدا، فلکه دوم نیروی هوایی، بزرگراه شهید محلاتی بلوار ابوذر شمالی نبش کوچه گلستان زمین خاکی فوتبال، ساختمان مرکزی شهرداری، میدان بازار دوم، میدان مدافع حرم، میدان معلم، بوستان ولایت، میدان نماز شهرری،میدان کمال الملک تهرانسر، میدان دریاچه، محوطه برج میلاد، میدان امام حسین (ع)، میدان ونک و میدان انقلاب اسلامی تصاویر زیبا با نورافشانی خلق می شود.

 

وی از کارهای دیگر سازمان زیباسازی شهر تهران در ایام دهه امامت و ولایت را نورپردازی شهری معرفی کرد و گفت: سازه های نورانی، جلوه ای خاطره انگیز در گوشه و کنار شهر ایجاد می کند و نورپردازی شهری یکی از کارویژه های سازمان زیباسازی در حوزه هنرهای شهری است.

 

به گفته وی المان های نوری چند وجهی مزیّن و منقّش به نام امیرالمومنین علی(ع) و علی(ع)، ولی الله در میادینی همچون ولیعصر(عج)، هفت تیر، منیریه، الغدیر، راه آهن ، تجریش و تقاطع خیابان حافظ_کریم خان نیز برای عید غدیر نصب و جانمایی می شوند.

 

صیادی از برگزاری مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در خیابان ولی‌عصر (عج) خبر داد و بیان کرد: این مهمانی عصر روز عید غدیر از ساعت 18 حد فاصل چهارراه ولی ‌عصر(عج) تا چهار راه پارک وی برگزار می‌شود.  در این مهمانی که در مسیر 10 کیلومتری برگزار می شود گروه‌های مردمی متشّکل از هیئت‌های مذهبی، موکب‌ها، گروه‌های جهادی و مؤسسات قرآنی و فرهنگی به صورت منظم و سازمان‌دهی شده به ارائۀ برنامه‌ها و خدمات می پردازند.

 

وی افزود: سامانۀ پیامکی 3000212 برای جذب کمک های خیرانه پیش بینی شده است و خیران می توانند با ارسال عدد 1، گروه‌های جهادی و هیئت‌ها و ... با ارسال عدد 2 و افرادی که قصد ادای نذر دارند، با ارسال عدد 3 به این سامانه می توانند در برگزاری این جشن باشکوه مشارکت کنند.

 

صیادی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام عید غدیر یک اتفاق ویژه نصب هزاران پرچم «علی(ع) ولی الله» و عید سعید غدیر بر ساختمان های شاخص، بزرگراه ها، پل ها، سازه ها و خیابان های شهر است. پرچم های بزرگراهی و محله ای هم در کنار این ابرپرچم ها جلوه خاصی را به نقطه نقطه شهر بخشیده و پایتخت را با نام امام علی (ع) متبرک می کند.

 

کد خبر 1196485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha