صدور مجوز «افتا» برای ۲۰ شرکت فعال در استان فارس

سلیمان پور گفت: تاکنون ۲۰ پروانه در حوزه «افتا» برای این شرکت ها در استان صادر شده که در زمینه های مدیریتی، عملیاتی، فنی و خدمات آموزشی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید سلیمان پور»، امروز (شنبه 25 تیر) با اشاره به صدور مجوز امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) برای شرکت های فعال در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون 20 پروانه در حوزه «افتا» برای این شرکت ها در استان صادر شده که در زمینه های مدیریتی، عملیاتی، فنی و خدمات آموزشی هستند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس افزود: این 20 شرکت شامل یک شرکت در حوزه مدیریتی، 16 شرکت در حوزه عملیاتی، 2 شرکت در حوزه فنی و یک شرکت نیز در حوزه آموزشی در استان هستند که مجوز «افتا» را دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: سازمان فناوری اطلاعات ایران بر اساس اسناد و راهبردهای ملی، از جمله سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات «سند افتا» و قوانین مصوب در قالب برنامه‌های پنج‌ ساله توسعه و به منظور حمایت و گسترش خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در کشور و برنامه ریزی در زمینه به‌ کارگیری بهینه ظرفیت های ملی و ساماندهی شرکت ‌های توانمند در ارائه خدمات «افتا» به ارزیابی و صدور پروانه فعالیت در حوزه افتا اقدام کرده است.

سلیمان پور تاکید کرد: این شرکت ها مجاز به ارائه خدمات مرتبط به فناوری اطلاعات و ارتباطات در دستگاه های اجرایی استان فارس هستند.

کد خبر 1196520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha