برگزاری اختتامیه مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

خاکزاد گفت: مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه نیز ۲۶ تیر از ساعت ۹ تا ۱۲ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده این دوره از مسابقات معرفی و تجلیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «داوود خاکزاد»، امروز (شنبه 25 تیر) در هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه که در شیراز در حال برگزاری است، گفت: مرحله کشوری این دوره از مسابقات قرآنی، امروز در شیراز با حضور 175 شرکت کننده در حال برگزاری است.

مسئول امور قرآنی امور فرهنگی قوه قضائیه افزود: رقابت کنندگان در رشته‌ های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل، حفظ موضوعی، مفاهیم و هنرهای تجسمی در این دوره کشوری به رقابت می ‌پردازند.

وی اضافه کرد: مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه نیز ۲۶ تیر از ساعت ۹ تا ۱۲ در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و نفرات برگزیده این دوره از مسابقات معرفی و تجلیل خواهند شد.

خاکزاد اعلام کرد: ۱۶ داور ملی و استانی در این مسابقات حضور دارند که در چهار بخش فعالیت می کنند و این بخش ‌ها شامل قرائت تحقیق و ترتیل بانوان و آقایان و رشته‌ های حفظ بانوان و آقایان است.

وی ادامه داد: مسابقات در رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برای کارکنان و خانواده ‌های قوه قضائیه، دستگاه ‌های قضایی، سازمان‌ های تابعه و مراکز وکلا برگزار می‌ شود و آزمون کتبی شامل رشته‌ های مفاهیم و حفظ موضوعی نیز در سالن گردان هتل «شیراز» و پس از مراسم افتتاحیه برگزار می شود.

خاکزاد اضافه کرد: مسئولیت هیئت داوران این دوره از مسابقات به عهده «مجیدی مهر»، رئیس مرکز قرآنی اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی مسابقات قرآن کشور است.

وی گفت: این دوره از مسابقات بعد از 2  سال وقفه به دلیل شیوع کرونا برگزار شده است و رشته هنرهای تجسمی و ارتقای محتوای مسابقات کتبی به آن افزوده شده که تفاوت این مسابقات قرآنی با دوره های قبل به شمار می رود.

کد خبر 1196550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha