اجاره خانه ها نباید خارج از قانون و غیر متعارف باشد

حجت الاسلام حافظی با بیان اینکه تمکین به قانون و فتوای رهبر معظم انقلاب برای اجاره مسکن در اولویت قرار گیرد، افزود: اجاره خانه ها نباید خارج از قانون و غیر متعارف باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین « صمد حافظی» در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری شبستان در خرم آباد، با اشاره به اهمیت نظارت بیشتر در حوزه مسکن، اظهار داشت: اجاره خانه ها نباید خارج از قانون و غیر متعارف باشد.

 

وی با تاکید بر ضرورت تمکین به قانون در حوزه مسکن، افزود: هم بنگاه های املاک و هم مالکان بر اساس قانون و استفتاء مقام معظم رهبری عمل کنند.

 

امام جمعه شهرستان چگنی ادامه داد: اجاره های سنگین کمر مردم را شکسته است پس بهتر است بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در صورت امکان مصالحه کنند و در صورتیکه اجاره خانه را ۲۰درصد افزایش دهند نماز و روزه مستاجر در آن منزل بدون رضایت صاحب خانه مشکلی ندارد.

 

وی خاطرنشان کردذ: تعیین شرعی و قانونی سقف اجاره بهای مسکن اقدامی بجا بوده و تمکین آن بر همه واجب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حافظی با بیان اینکه رعایت انصاف و مواسات با هموطنان نیازمند است، افزود: لازم است در شرایط سخت کنونی صاحبخانه ها با مستأجران مدارا کنند زیرا بسیاری از خانواده ها بخاطر هزینه های سنگین اجاره مسکن به حاشیه نشینی روی آورده اند و این مسئله اثرات سوء اجتماعی در پی خواهد داشت.

کد خبر 1196554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha