همایش بین المللی «علی و انسان» در نجف اشرف

همایش علمی بین المللی را با عنوان «علی و انسان» با مشارکت جمعی از پژوهشگران و استادان دانشگاه های عراق، کشورهای عربی و بین المللی در صحن فاطمه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، آستان مطهر علوی، همایش علمی بین المللی را با عنوان «علی و انسان» و با حضور سید عیسی الخرسان، دبیرکل آستان مطهر علوی و با مشارکت جمعی از پژوهشگران و استادان دانشگاه های عراق، کشورهای عربی و بین المللی در صحن فاطمه آغاز کرد.

 

دکتر سلیم الجصانی، رئیس این همایش و عضو هیئت مدیره حرم مطهر گفت: این همایش بین المللی در چارچوب دومین روز از فعالیت های جشنواره غدیر و با محور کلام سیدالوصیین(ع) «الناس صنفان إما أخٌ لك في الدين أو نظير لك في الخلق» درحال برگزاری است. همانطور که از عنوان این همایش مشخص است، این همایش به چالش های بیرونی و اجتماعی مربوط به فرهنگ جامعه می پردازد که وجود انسانی که خداوند متعال آن را آفریده و انسان را به عنوان یک ارزش عالی انسانی قرار داده است، تهدید می کند. ما باید به حقوق انسان را احترام بگذاریم و از آن محافظت کنیم.

 

الجصانی افزود: تعدادی زیادی از تحقیقات و مشارکت های علمی از اساتید دانشگاه های عراق، عربی و اسلامی و بین المللی به دست آمد. به طوری که تحقیقات شرکت کننده توسط کمیته های علمی که اعضای آن از اساتید دانشگاه های معتبر هستند، بررسی می شود. این تحقیقات به صورت دایره المعارف چاپ خواهد شد.این دایره المعارف شامل نتایج همایش و توصیه های آن در نشست اختتامیه است. توزیع آن به وزارتخانه ها و موسسه های مورد نظر برای استفاده انجام خواهد شد.

 

جشنواره امسال شامل فعالیت های بسیار از جمله برپایی همایش علمی به همین مناسبت، برپایی نمایشگاه آثار ارزشمند حرم مطهر، نشست های پژوهشی، مسابقه برای زائران، برپایی نمایشگاه کودکان، افتتاح موزه الغدیر، محافل قرآنی بانوان و برپایی مسابقه بزرگ الغدیر و سومین مسابقه حفظ قرآن و برپایی تعداد این نشست است.

کد خبر 1196610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha