تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) تضمینی برای عدم گمراهی امت اسلامی است

آیت الله دژکام گفت: تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) تضمینی برای عدم گمراهی امت اسلامی است و زمینه نفوذ برکات ‌ قرآنی در جامعه و دل‌ های ما با برگزاری مسابقات قرآنی مانند مسابقات قرآنی قوه قضاییه فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت ‌الله «لطف ‌الله دژکام»، امروز (شنبه 25 تیر) در هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه که در شیراز در حال برگزاری است، گفت: در حدیث «ثقیلن»، پیامبر (ص) توصیف‌ هایی برای قرآن و اهل بیت (ع) ذکر فرموده اند.

نماینده ولی ‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) تضمینی برای عدم گمراهی امت اسلامی است و زمینه نفوذ برکات ‌ قرآنی در جامعه و دل‌ های ما با برگزاری مسابقات قرآنی مانند مسابقات قرآنی قوه قضاییه فراهم می شود.

وی اضافه کرد: خوانش فردی و جمعی قرآن کریم بر فرد و جامعه اثرات مطلوبی می گذارد و در نگاه اسلامی و قرآنی به جامعه، نگاه ما از فرد نباید بریده شود.

آیت ‌الله دژکام تاکید کرد: خوانش جمعی قرآن کریم موجب میدان دهی به خوانش‌ های سازمانی و اجتماعی می شود و اتحاد را در پی دارد.

وی با اشاره به سخنان آیت ‌الله «حسن ‌زاده آملی» در بحث‌ های عرفانی ادامه داد: گاهی اوقات ممکن است نفس قوی یک رهبر و شخصیت اجتماعی، نفوس دیگران را به نوعی زیر چتر خود بگیرد و اتحادی که روح جمعی برای جامعه ایجاد می‌کند نحوه ولایتی است که آن شخصیت و رهبر نسبت به دیگران دارد.

امام جمعه شیراز گفت: ایجاد این اتحاد موجب یگانگی جامعه می شود و وجود اتحاد در یک سازمان موجب ایجاد ارتباط دلی با مدیرآن سازمان می شود و نتایج مطلوبی در پی خواهد داشت.

کد خبر 1196621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha