مسابقات ورزشی دانش آموزی به میزبانی مشهد برگزار می شود

سلطانی گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزی در ۱۷ رشته ورزشی از ۱۳ تا ۲۴ تیر ماه در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «صفدر سلطانی» امروز شنبه (۲۵ تیر) در نشست خبری که در خصوص مسابقات ورزشی فرهنگیان خواهر و کشتی دانش آموزان پسر کشور در این اداره کل برگزار شد؛ بیان کرد: ویروس کرونا فعالیت های حضوری دانش آموزان و فرهنگیان را در بیش از دو سال گذشته با مخاطراتی مواجه کرده بود و فعالیت ها در حوزه فضاهای ورزشی اجرا نمی شد، با شروع سال ۱۴۰۱ فعالیت آموزشی مدارس به شکل حضوری پیگیری شد و در کنار آن فعالیت های ورزشی نیز حضور شد و برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات ورزشی به صورت حضوری انجام شد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: از اینرو مشهد مقدس تابستان امسال میزبان بیش از ۲ هزار نفر از معلمان و دانش آموزان سراسر کشور در مسابقات ورزشی فرهنگیان و دانش آموزان کشور خواهد بود؛ دانش آموزان دختر و  پسر  در ۱۷ رشته ورزشی در مسابقات که از ۱۳ تا ۲۴ تیر برگزار می شود، به رقابت خواهند پرداخت.

 

وی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد نشاط و شادابی و سلامتی در بین دانش آموزان و همچنین استعداد یابی و معرفی دانش آموزان برتر به سطح کشوری و بین الملی عنوان کرد و گفت: این ۱۷ رشته وزشی مطابق با برگزاری مسابقات در مرحله کشوری انتخاب می شود یعنی این 17 رشته ورزشی در سی و دومین مسابقات کشوری دختران و سی و هشتمین دوره مسابقات پسران برگزار خواهد شد.


سلطانی اظهار داشت: شروع مسابقات دانش آموزان در کشور از مشهد و با رشته کشتی آزاد و فرنگی به نام شهید سلیمانی و شهید شمسی پور برگزار می شود، مسابقات دانش آموزی از 4 مرداد ماه با افتتاحیه مسابقات در سالن شهید فیاص بخش مشهد شروع و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت، در این مسابقات ۱۰۲۶ نفر کشتی گیر و عوامل اجرایی فنی و داوران در دو رشته کشتی آزاد و فرنگی مسابقات را پوشش خواهند داد.


وی بیان کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان از مشهد شروع و در استان های دیگر کشور چون استان های چهارمحال بختیاری، البرز، اصفهان و شهر تهران سایر رشته های دانش آموزان در حوزه دختران و پسران از 22 مرداد تاا شهریور ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در تمامی رشته ها دانش آموزان به مسابقات کشوری از استان اعزام می شوند؛ گفت: ۳۵۰۰ نفر دانش آموز تا امروز در مسابقات شرکت کردند و بعد از آماده سازی تیم ها به مسابقات کشوری اعزام می شوند که از این تعداد حدود ۱۵۰۰ دانش آموز دختر هستند و 400 نفر به نمایندگی دانش آموزان استان به مسابقات کشوری اعزام می شوند.

 

وی اظهار داشت: همزمان با مسابقات ورزشی دانش آموزی مسابقات ورزشی فرهنگیان نیز در سه رشته بدمینتون، والیبال و تنیس روی میز با میزبانی خراسان رضوی برگزار می شود؛ این مسابقات بعد از ۱۳ سال مراسم افتتاحیه آن 28 تیررماه در تالار قدس برگزار می شود و تا یکم مرداد ادامه خواهد داشت. تعداد همکاران فرهنگی در مسابقات ورزشی ۹۰۰ ورزشکار، مربی، سرپرست و عوامل داوری هستند .

 
سلطانی بیان کرد: در حوزه ترببت بدنی فعالیت های خوبی در سنوات گذشته انجام شده که یکی از فعالیت های شاخص ما افزایش سرانه ورزشی در استان بوده، در این راستا امسال طرح شهید سلیمانی با عنوان «نهضت ملی طراحی و ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای» اجرا می شود، در قالب این طرح که به صورت ملی در خراسان رضوی اجرا می شود از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه  ۱۰۱ پروژه ورزشی در اختیار دانش آموزان قرار خواهیم داد. اعتبارات همه پروژه ها به مدارس اختصاص داده شده و تا امروز قریب به 50 درصد پروژه ها آماده است و قبل از شروع مهرماه همه پروژه ها در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت .

 

وی افزود: این 105 پروژه شامل 25 کلاس درس تربیت بدنی، 8 سالن ورزشی ، 65 چمن مصنوعی، 3 زمین ساحلی و در کنار این ها 115 فضای ورزشی موجود بهسازی و ایمن سازی کردیم و مجموع اعتباراتی که در طرح نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه ای در استان در سه ماهه گذشته اختصاص پیدا کرده قریب به 84 میلیارد تومان است که با مشارکت اداره کل آموزش پرورش، مناطق آموزش و پرروش اجرا می کنند.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ما در حال احداث نخستین مرکز آموزشی و پژوهشی و استعداد یابی ورزشی دانش آموزان در کشور با اعتبار حدود 500 میلیارد ریال هستیم؛ گفت: اکنون 35 چمن مصنوعی ویژه دانش آموزان داریم که با اجرای طرح شهید سلیمانی 65 چمن مصنوعی اضافه خواهد شد و در حال حاضر افزایش سه ممیز سه صدم درصدی سرانه ورزشی دانش آموزان داریم .

 

وی اولویت احداث این فضاها را مدارس ابتدایی و دخترانه عنوان کرد و افزود: بیشترین پروژه تعریف شده در منطقه تبادکان و در مناطق پایین جدول رده های ورزشی هستند.

 

 

 

کد خبر 1196656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha