افزایش قاچاق سوخت  و دام/ فروش آرد خارج از شبکه در برخی نانوایی ها ادامه دارد

در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند، همچنان تداوم قاچاق دام، آرد و سوخت به عنوان مهمترین مشکلات این حوزه مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر کالای قاچاق و ارز بیرجند امروز (۲۵ تیر) با موضوع قاچاق دام، سوخت و آرد در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

 

افزایش ۴۰۹ درصدی قاچاق سوخت در سال جاری

«سرگرد احمد محمودی»، نماینده پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۴۰۹ درصدی قاچاق سوخت در سال جاری، گفت: همچنین در این مدت قاچاق دام سبک ۴۰ درصد، دام سنگین ۳۶۶ درصد و قاچاق لوازم یدکی ۱۸۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 

وی از توقیف ۴۳۹ خودرو در درابطه با قاچاق کالا خبر داد و افزود: بر اساس قوانین موجود دام قاچاق بعد از کشف باید تحویل جهاد کشاورزی شود اما در بعضی از شهرستان های استان دام قاچاق کشف شده توسط جهاد کشاورزی از همکاران ما تحویل گرفته نمی شود که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

محمودی تأکید کرد: نیروی انتظامی تنها دستگاه کاشف کالای قاچاق است و انجام مراحل اداری بعد از آن توسط دستگاه های مربوطه باید پیگیری شود.

 

«حسن علیزاده»، رئیس دامپزشکی بیرجند در ادامه خاطر نشان کرد: در میدان دام این شهرستان مکانی برای نگهداری دام های قاچاق تا تعیین تکلیف مشخص شده است.

 

وی همچنین یکی از مشکلات موجود در این حوزه را کشتارهای غیر مجاز دام عنوان کرد و خواستار همکاری انتظامی استان برای برخورد در این زمینه شد.

 

فروش آرد خارج از شبکه در ساعاتی پایانی شب!

«غلامرضا وارسته»، مدیر جهاد کشاورزی بیرجند هم در ادامه تأکید کرد: دام های قاچاق کشف شده توسط پلیس امنیت اقتصادی تا تعیین تکلیف در میدان دام نگهداری می شوند.

 

وی به فروش آرد خارج از شبکه در ساعت های ۱۱ تا یک شب توسط بعضی از نانوایی های متخلف در بیرجند اشاره کرد و افزود: تاکنون کشفیات زیادی در این زمینه داشته ایم که منجر به تشکیل پرونده شده و در این حوزه نیازمند همکاری بیشتری نیروی انتظامی استان هستیم.

 

«شهرام اسحاقی»، نماینده فرماندهی انتظامی بیرجند نیز در این جلسه به کشف ۲۰۲ لیتر سوخت مکشوفه در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات موجود در این زمینه افرادی هستند که با دارا بودن چند وسیله نقلیه با قاچاق سوخت برای کسب در آمد از آنها استفاده می کنند که باید راهکار مناسبی برای برخود با آنها ارائه شود.

 

اجرای طرح منطقه‌ای کردن سوخت خودروهای گازوییل‌سوز

«مهدی بیجاری»، نماینده شرکت فرآورده های نفتی هم اجرای طرح منطقه‌ای کردن سوخت خودروهای گازوییل‌سوز از چهارم تیرماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد:  اگر این طرح از بهمن ماه سال گذشته در استان اجرا می شد از قاچاق سوخت در خراسان جنوبی جلوگیری می شد.

 

به گفته وی بر اساس این طرح خودرو های مورد نظر بعد از هر بار سوختگیری تا هشت ساعت نمی توانند مجدد سوختگیری کنند و در این طرح برای اتوبوس و تریلی در هر بار ۳۰۰ لیتر سوخت در نظر گرفته شده که در آینده میزان سوخت تریلی ها در استان کاهش خواهد یافت.

 

بیجاری یادآور شد: صف های موجود در پمپ بنزین ها بیشتر مربوط به استفاده از کارت اضطراری (آزاد) است که متاسفانه بعضی از این موضوع سوء استفاده می کنند.

 

«محمود کشتگر»، نماینده تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: در بیرجند ۷۴۰ پرونده وارده در زمینه قاچاق کالا داشته ایم که ۷۰۰ مورد آن با ۱۵۳ میلیارد ریال محکومیت مختومه شده است.

 

وی یادآورشد: بر اساس قوانین موجود دام قاچاق کشف شده باید تحویل جهاد کشاورزی شود و در خصوص قاچاق سوخت هم پرونده های داشته ایم که به آنها رسیدگی شده است.

 

در پایان جلسه «محمد رضا بیجاری»، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند هم با بیان اینکه متاسفانه بعضی از نانوایی ها به فروش آرد خارج از شبکه به دلیل شود آن عادت کرده اند، اظهار کرد: با همکاری بیشتر انتظامی و جهاد کشاورزی استان برای انجام کشت های رندمی باید این مسئله مدیریت شود.

 

وی در خصوص دام های قاچاق مکشوفه، تصریح کرد: بر اساس قوانین موجود باید دام های قاچاق کشف شده توسط پلیس امنیت اقتصادی تحویل جهاد کشاورزی شود تا با انجام مراحل اداری تکلیف آنها مشخص شود.

 

 

 

 

کد خبر 1196664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha