انتقاد دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از غیبت برخی دستگاه‌ها در ستاد ساماندهی مد و لباس/ استفاده از پوشاک اقوام به جای لباس فرم مدارس

امامی با انتقاد از غیبت برخی دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش در ستاد ساماندهی مد و لباس گفت: مجلس شورای اسلامی قوانین مختلفی در این زمینه مصوب کرده که متاسفانه زمینه اجرا پیدا نکرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمجید امامی» امروز (شنبه ۲۵ تیر) در جلسه شورای فرهنگ عمومی گلستان که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: اقداماتی که شورای فرهنگ عمومی انجام می دهد محدود و منحصر به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه حفظ اصالت فرهنگی و مدیریت تغییرات وظیفه اصلی این شورا است.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با هشدار نسبت به توسعه فضاهای غیررسمی و پیامدهای آن گفت: باید نظارت درونی تقویت شود چراکه اگر این نظارت‌ها وجود نداشته باشد فضاهای غیررسمی توسعه پیدا می کنند و نتیجه آن چیزی جز فروپاشی فرهنگی نخواهد بود.

 

وی گلستان را سرزمین اقوام برشمرد و افزود: باید کاری کنیم تا گلستان همچون نامش گلستان بماند و برای این کار نیازمند تقویت نظارت درونی هستیم. این استان دارای تنوع قومیتی و به تبع آن تنوع در پوشاک است که می‌توان از این ظرفیت برای احیا و رویکرد به لباس سنتی بهره برداری کرد. ضمن اینکه این تنوع می‌تواند الهام‌بخش طراحان مد و لباس باشد.

 

امامی با اینکه حضور گروه های سرود با پوشش محلی می‌تواند سبب احیای این پوشاک شود، ادامه داد: در جشنواره های مختلفی که برگزار می شود بهترین فرصتی است که همگان بتوانند با لباس های سنتی خود حضور پیدا کنند.

 

وی با انتقاد از غیبت برخی دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش در ستاد ساماندهی مد و لباس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی قوانین مختلفی مصوب کرده که متاسفانه زمینه اجرا پیدا نکرده اند. در این بین برخی دستگاه ها مانند آموزش و پرورش که یک قطب اساسی در ستاد ساماندهی مدل و لباس هستند همیشه در جلسات این ستاد غیبت دارند.

 

امامی خاطرنشان کرد: اگر شرایطی ایجاد می شد که می‌شد پوشاک مدارس را از لباس های سنتی اقوام اقوام تهیه می کرد، آشتی با لباس بومی و محلی ایجاد می‌شد.

کد خبر 1196666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha