لزوم تسهیل روند سرمایه گذاری در مازندران/خروجی فعالیت کارگروه ها در تصمیمات مدیران ارشد دیده شود

حسینی پور خواستار تسهیل روند سرمایه گذاری در استان مازندران شد و گفت: مدیران باید برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی اعتماد سازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید محمود حسینی پور» امروز(۲۵تیر)در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مازندران ضمن پاسداشت عید غدیر برلزوم حضور هم استانی های شریف در اجتماع غدیریون که عصر امروز ساعت ۱۸در بوستان ولایت ساری برگزار می شود تاکید و اظهار کرد: باید همگان مروج غدیر باشیم.

 

استاندار مازندران به نقش کارگروه ها در توسعه استان اشاره و بیان کرد: مدیران باید با کارگروه ها همراه و هم افزایی باشند و خروجی کارگروه ها در تصمیمات مدیریتی دیده شود.

 

وی با بیان اینکه مردم کارشان قفل است است باید در کارگروه ها راهکارهایی برای بازگشایی قفل امورات مردم پیدا کنیم، گفت: بسیاری از زمین های کشاورزی سند ندارد و باید برای آسایش و رفاه کشاورزان راهکارهایی ارائه شود.

 

حسینی پور به کارشکنی ها در حوزه دریافت مجوز برای ساخت و ساز در اراضی کشاورزی به طور نمونه ساخت انبار برای زمین اشاره کرد و افزود: بخشداران و دهیاران باید ناظر باشند تا مجوز انباری حتما برای ساخت انباری مصروف شود و شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز نباشیم.

 

وی با بیان اینکه با مدیران عضو کارگروه ها که با کارگروه ها همراهی ندارند برخورد خواهد شد، گفت: تصمیمات کارگروه ها می تواند در توسعه استان اثرگذار باشد اما از ظرفیت کارگروه ها به درستی استفاده نمی کنند.

 

حسینی پور با بیان اینکه بودجه دولت مشخص است و برای پیگیری جاری استان بودجه مشخصی داریم و هرساله رشد مختصری دارد و جوابگوی توسعه استات نیست، ادامه داد: تقویت سرمایه گذاری بخش خصوصی استراتژی اصلی ماست.

 

وی با بیان اینکه برای مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی آماده همکاری هستیم، افزود: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به همت بخش خصوصی شاهد رشد و شکوفایی هستیم و این مهم باید در استان مازندران نیز محقق شود.

 

حسینی پور با بیان اینکه استان مازندران فرصت های سرمایه گذاري در بخش های کشاورزی، صنعت، گردشگری و... دارد که می طلبد مسئولین زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی فعالیت داشته باشند، افزود: با تحقق این مهم به رشد ۸درصدی اقتصادی دست خواهیم یافت.

 

وی با بیان اینکه هر فرمانداری هرماه حداقل یک سرمایه گذار باید معرفی کند، ادامه داد: بخش عظیمی از توسعه استان را با تحقق این مهم شاهد خواهیم بود.

 

حسینی پور با اشاره به بودجه ملی و استانی برای توسعه استان و اینکه جذب بودجه ملی نیازمند داشتن طرح و برنامه خوب است، گفت: جذب بخش خصوصی برای توسعه در مرکز استان باید در دستور کار مدیران باشد.

 

وی به توجیه اقتصادی فعالیت در استان مازندران اشاره و بیان کرد: ایام نوروز ۲۰میلیون گردشگر به استان آمدند و برای کسب درآمد از حوزه گردشگری، سرمایه گذاران می توانند پا پیش بگذارند.

 

حسینی پور خواستار تسهیل روند سرمایه گذاری در استان شد و گفت: مدیران باید برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی اعتماد سازی کنند.

 

وی با بیان اینکه رتبه پنجم استان در بحث تخصیص بودجه قابل قبول نیست، ادامه داد: همه دستگاه های دولتی استان به واسطه حضور جمعیت کشوري در استان درحال ارائه خدمات ملی هستند و متاسفانه بودجه که برای حقوق کارمندان استان در نظر گرفته شده بودجه ای است که براساس سرانه استانی دیده شد که امید است با پیگیری سازمان مدیریت استان حق و حقوق کارمندان دولتی استان به درستی پرداخت شود.

کد خبر 1196669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha