نظام اسلامی نباید در برابر ناهنجاری ها بی تفاوت باشد

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه نظام اسلامی نباید در برابر ناهنجاری ها بی تفاوت باشد گفت : شایسته نظام اسلامی نیست که در برابر ناهنجاری ها بی تفاوت باشد این بزرگترین آسیب جامعه اسلامی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام  «سیدجواد شمس الدین » امروز (شنبه، ۲۵ تیر ) در نشست تخصصی تبیین شاخص های عفاف و حجاب که با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و مسئولین استانی و کشوری در مرکز همایش ها و نمایشگاهی این منطقه برگزار شد اظهار داشت: مقوله عفاف و حجاب نیازمند طرح، برنامه ریزی عملیاتی، آسیب شناسی و هم افزایی است.


امام جمعه انزلی تصریح کرد: استکبار جهانی همواره برای محو آثار دین و دیانت در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تلاش کرده و نباید قرار گرفتن در یک جنگ ظالمانه و نابرابر پس از پیروزی انقلاب اسلامی فراموش شود.

 

وی به گستردگی مقوله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: برخی اظهارنظرهایی در حوزه‌های عفاف و حجاب و امر به معروف غیر دقیق و کارشناسی نشده است . بانوان‌ ما در جامعه اسلامی عفیفانه و مجدانه از حجاب و پرچم عفاف پاسداری کرده اند و قیام گوهرشاد یکی از مصادیق بارز این باور اعتقادی قوی است.


حجت الاسلام شمس الدین ادامه داد: اگر در دوره کشف حجاب، زنان محجه مجبور به خانه نشینی شدند، حال باید بانوان محجبه در عرصه های اجتماعی پرشور وارد شوند.

 

وی تاکید کرد: فلسفه ایجاد قرارگاه های فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری تقابل باجنگ فرهنگی و اعتقادی است که دشمن در راستای حساسیت زدایی در مقابله با ناهنجاری های فرهنگی ظرف سالهای اخیر در دستور کار قرار داده است.

 

امام جمعه انزلی خاطر نشان کرد: علاوه بر مسئولین، مردم نیز در راستای احیای ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت دارند.


وی ترویج ویژگی های اعتقادی رفتاری در زمینه رعایت عفاف و حجاب و همچنین امر به معروف و نهی از منکر را نیز از وظایف خانواده ها  برشمرد و عنوان کرد: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر و رعایت عفاف و حجاب دستگاه ها و نهادهای متولی و جریان ساز پیش و بیش از افراد کم توجه نقش دارند.

 

 

* پرداختن به امر معروف و نهی از منکر از اساسی ترین کارهاست

«علی اوسط اکبری مقدم »  نیز پرداختن به امر معروف و نهی از منکر را از اساسی ترین کارها عنوان کرد و افزود: برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر از نظرات کارشناسی جهت توسعه همکاری های منطقه ای کشور و تحقق شاخص های توسعه اقتصادی استقبال می کنیم.


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تحولات صورت گرفته در مناسبات و ارتباطات جهانی را زمینه ساز دگرگونی رفتار انسانها دانست و تصریح کرد: مبانی اعتقادی در تمام مولفه های ارزیابی جامعه به ویژه مباحث فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسزایی دارند.


وی افزود: با توجه به اثرات منفی تغییر و تحولات ناشی از جهانی شدن و تهاجم هنجارهای غربی به مبانی فکری-اعتقادی که زمینه فاصله گیری از مبانی عقیدتی اسلامی را پدید آورده است، می بایست گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهمترین مانع در تعمیم کاهش عمل به باورهای اعتقادی، در اولویت کاری باشد.


اکبری مقدم با بیان اینکه عفاف و حجاب محدود به پوشش نیست خاطرنشان کرد: رعایت اخلاق و منش اسلامی جهت اجرای سیره نبوی و علوی در جریان زندگی می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.

کد خبر 1196671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha