۲۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی در سال گذشته گرفته شده  است

شاهرودی گفت: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی در زمینه‌های مختلف صورت گرفته که در میان آنها کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری و همسرآزاری از فراوانی بیشتری برخوردار بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شهره شاهرودی» امروز شنبه (۲۵ تیر)  در نشست خبری که به مناسبت چهل و دومین سالروز تشکیل سازمان بهزیستی در این اداره کل برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت و حساسیت آسیب‌های اجتماعی استان؛ بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی در زمینه‌های مختلف صورت گرفته که در میان آنها کودک‌آزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری و همسرآزاری از فراوانی بیشتری برخوردار بوده‌اند.

 

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: طرح اقدام و عمل که در خراسان رضوی اجرا گردیده، برای واگذاری بخش‌هایی از برنامه‌ی ساماندهی کودکان کار و خیابان به بخش غیر دولتی طراحی شده است.

 

وی از افزایش خشونت خانگی در بین موارد تماس با فوریت‌های اجتماعی خبر داد و افزود: عوامل متعددی در این زمینه مؤثر هستند که بهزیستی نقشی در کاهش این عوامل ندارد و تنها به تبعات این آسیب‌ها و ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان می‌پردازد که حمایت‌های اجتماعی روانی و ایجاد محیط امن موقتی برای خشونت‌دیدگان است.

 

شاهرودی اظهار داشت: دو مرکز ندای مهر و راه نوین برای خدمات سرپایی برای مددجویانی است که مورد خشونت قرار گرفته و جایی برای پناه آوردن و آرامش ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1196678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha