جهت تقویت توانمندی‌های معلولان نیاز به حمایت‌های بیشتر داریم

صالح زاده گفت: توانمندی‌های معلولان در همه زمینه ها کاملا مشهود بوده و نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد که باید مسئولان به این موضوع توجه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شادگان، «جمال صالح زاده» عصر امروز (شنبه ۲۵ تیر) در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های معلولان شهرستان شادگان اظهار کرد: توجه به توانمندی های معلولان در جامعه يک ضرورت است زيرا تقويت اعتماد به نفس معلولان می تواند به تحرک اجتماعی بيشتر آنها و در نهايت ارتقای انگيزه و توان ساير اقشار منجر شود.

 

فرماندار شادگان ایجاد فرصت‌های برابر در جامعه برای معلولین را از ملزومات بهبود شرایط زندگی آنها عنوان کرد و افزود: برای برآورده کردن نیاز این قشر از جامعه باید این مهم توجه شود.

 

وی اضافه کرد: ‌باید باور داشته باشیم که معلولان علی‌رغم تمام مشکلات ذهنی و جسمی که دارند در هنرهای نمایشی دارای توانمندی‌های بی‌شماری هستند.

 

صالح زاده با تاکید بر رعایت حفظ کرامت معلولان تصریح کرد: باید توانمندی‌های معلولان را دید و برای ارتقای کیفیت زندگی آنان گام برداشت.

 

«جمشید معین» نیز در خصوص برپایی این نمایشگاه ابراز کرد: دست‌ساخته‌های این نمایشگاه نشان می‌دهد معلولین شهرستان شادگان دارای توانمندی‌های بسیار زیادی هستند که در بسیاری از مواقع موجب درآمدزایی آنها نیز شده است.

 

رئیس اداره بهزیستی شادگان ادامه داد: در این نمایشگاه انواع صنایع دستی، دست‌ساخته‌های گوناگون در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

 

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن توانمندی معلولان و معرفی دستاوردهای معلولان به جامعه است تا افراد باور کنند که معلولان می‌توانند در زمینه اجتماعی و اقتصادی به خودکفایی رسیده و در جامعه نقش داشته باشند.

 

معین همچنین از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه را توجه به معلولان و توانمندی‌های آنان در بخش‌های مختلف جامعه عنوان کرد.

 

معین در پایان با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای معلولان شادگانی در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برپا است یاد آور شد: امروز معلولان از توانمندی‌های بسیاری در جامعه برخوردار هستند که نمایش این توانمندی‌ها قطعا می‌تواند نقش آفرینی این قشر در اجتماع را تبیین کند.

 

کد خبر 1196730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha