عفاف و حجاب فرصتی برای زندگی آزادانه در چارچوب عقل و شرع است

امام جمعه موقت ابوزیدآباد گفت: عفاف و حجاب برای زنان محدودیت نیست بلکه فرصتی برای زندگی آزادانه در چارچوب عقل و شرع است.

حجت الاسلام محمد مهدی مفرح زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت:امام کاظم علیه‌السلام در رابطه با انتخاب همسر مناسب، حجاب و عفاف را از اصلی ترین معیارهای زندگی نام می برند چرا که اگر جامعه یا خانواده ای عفاف و حجاب نداشته باشد به فساد کشیده می شود.

 

امام جمعه موقت ابوزیدآباد با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب برای زنان محدودیت نیست بلکه فرصتی برای زندگی آزادانه در چارچوب عقل و شرع است، افزود: پوشش کامل و مطلوب زنان در محیط های اجتماعی و پرهیز از هر گونه جلوه گری در برابر مردان، حافظ و نگهبان بنیان خانواده است.

 

حجت الاسلام مفرح زاده ادامه داد: بی حجابی زنان و جلوه گری و عشوه گری های خیابانی، در واقع تیشه زدن به ریشه خانواده است و بدون شک پشت هر زن بی حجابی مرد بی غیرتی است که این گوهر با ارزش خود را مفت و مجانی در اختیار مردم قرار داده است.

 

این مبلغ دینی ادامه داد: در همه کشورهای اسلامی هرچیزی که باعث شود عفاف و حجاب زن ها خدشه دار شود ممنوع است هم قانونا و هم شرعا ممنوع است و مواردی مثل دوچرخه سواری بانوان ، موتورسواری بانوان و حضور بانوان در ورزشگاه اگرچه به خودی خود حرمت شرعی ندارد ولی چون عفاف و حجاب زن های ما در یک جامعه اسلامی خدشه دار می شود این عمل حرام اعلام می شود.

 

حجت الاسلام مفرح زاده ادامه داد: اگر زمانی موتور یا دوچرخه ای تولید شود که حجاب زن ها حفظ شود و یا ورزشگاهی که زن ها بتوانند در آن حضور پیدا کنند و این مسئله حرمت شرعی و مقدمات احترام به زن مسلمان رعایت شود، این حرمت شرعی هم برداشته می شود در راستای حمایت از عفاف بانوان در شهرها، احداث پارک بانوان است تا زن ها بتوانند از محیط، آزادانه استفاده کنند.

کد خبر 1196736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha