آمادگی مجلس برای افزایش بودجه فرهنگی کشور/ تبلیغ دین با ابزار هنر عجین شود

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با تاکید بر اولویت موضوعات فرهنگی در کشور گفت: بودجه فرهنگی کشور در مقایسه با کلان بودجه، عدد قابل توجهی نیست با اینحال مجلس شورای اسلامی این بودجه را به نسبت سال‌های قبل از آن افزایش داده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت‌الاسلام «مرتضی آقاتهرانی» عصر روز گذشته در همایش علمای شیعه و سنی استان گلستان که در سالن همایش‌های جامعه‌المصطفی العالمیه گرگان برگزار شد، اظهارکرد: در مجلس توجه ویژه ای به حوزه های علمیه شده و بودجه خوبی هم برای آن پیش بینی شده است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تبلیغ دین عنوان کرد: این امر جزو موضوعات اولویت‌دار ماست که در صورت استفاده از ابزار هنر، به طور قطع شاهد اثرگذاری بیشتر جامعه خواهیم بود.

 

وی با اشاره به حمایت مجلس از حوزه‌های علمیه گفت: طلبه‌ها در وهله نخست باید به فکر خودسازی باشند تا اثرگذاری آنها در جامعه بیشتر شود.

 

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با تاکید بر اولویت موضوعات فرهنگی در کشور بیان کرد:  بودجه فرهنگی کشور در مقایسه با کلان بودجه، عدد قابل توجهی نیست با اینحال مجلس شورای اسلامی این بودجه را به نسبت سال‌های قبل از آن افزایش قابل توجهی داده است. ضمن اینکه بودجه قرآنی هم‌ با رشدی که در سال جاری داشته، قابل مقابسه با گذشته نیست.

 

وی با بیان اینکه مجلس برای استحکام جامعه در مسائل دینی، آمادگی افزایش بودجه فرهنگی را دارد، گفت: دولت پیشین عملکرد مطلوبی در بخش فرهنگی نداشت، به طوری که حتی صندوق‌های روز مبادا را خالی کرد اما دولت سیزدهم در کنار مسئولیت سنگینی که در موضوعات اقتصادی و معیشتی مردم بر عهده دارد مسئله فرهنگ و حمایت از فعالان فرهنگی را رها نکرده و دغدغه‌مند در این حوزه است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر یکی از احکام بسیار مهم الهی است. وقتی می‌بینیم مسئولی مسیری را خطا می‌رود یا به درستی مسئولیتش را انجام نمی‌دهد و شاید با فساد مالی عجین شده، باید مقابلش ایستاد و از منکر او را نهی کرد و به آن تذکر داد.

 

وی خاطرنشان کرد: نهی از منکر تنها محدود به دختری که بی‌حجاب است، نمی‌شود، که البته به آن هم باید در جای درستش و به قصد اصلاح جامعه تذکراتی داده شود که این موضوع هیچ ایرادی ندارد.

 

کد خبر 1196764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha