۴۸۴ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند

مختاری، جمعیت تحت پوشش این سازمان در استان را ۴۸۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تامین اجتماعی بزرگترین نهاد اجتماعی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد،  «عبدالله مختاری» در نشست خبری به مناسبت روز تامین اجتماعی اظهار داشت: تامین اجتماعی تعهدات کوتاه و بلندمدتی نسبت به بیمه شدگان دارد و خدمات بیشماری را ارائه می دهد.

 

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی ۵۳ درصد جمعیت کشور را زیر پوشش دارد که به همین نسبت بیمه شده در استان دارد اما عدم تناسب به منابع و هزینه ها سبب شده این اداره کل در سال گذشته ۴۳۰ میلیارد تومان کسری منابع داشته باشد.

 

وی سامانه ۱۴۲۰ را راه ارتباطی مردم با سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: این سامانه بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات و دریافت انتقادات است.

 

مختاری همچنین به نام افزار کاربردی تامین اجتماعی من اشاره کرد و گفت: این برنامه امسال به مناسبت روز تامین اجتماعی رونمایی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد:  این اداره کل در سال گذشته ۶۴ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری پرداخت کرده که رتبه یک را در کشور به خود اختصاص داده است.

 

مختاری در خصوص افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: ۷۵ درصد مستمری بگیران استان حداقلی بگیر هستند که افزایش ۵۷ درصدی حقوق ها شامل حال آنها شده است.

 

وی در خصوص امکان سرمایه گذاری شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی از جمله شستا نیز خاطرنشان کرد: این شرکت در مناطقی سرمایه گذاری می کند که بیشترین سوددهی را داشته باشد از همین رو اگر چنین موقعیتی در استان فراهم شود امکان سرمایه گذاری حاصل می شود.

 

کد خبر 1196773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha