ولایت مطلقه فقیه استمرار حرکت غدیر است

حجت‌الاسلام روحانی ولایت مطلقه فقیه را استمرار حرکت غدیر دانست و گفت: اگر امروز ما فریاد نزنیم همین امامت را از ما می‌گیرند و باید حواسمان باشد که غدیر را با نیازهای بی‌ارزش دنیایی معاوضه نکنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» شامگاه شنبه (25 تیر) در نشست با خادمان رضوی هیأت امنای مسجد شهدا موقوفه مرحوم طالب‌زاده و پایگاه مقاومت بسیج شهید پورعبدالله حوزه شهری رودسر اظهار داشت: هیچ عیدی بالاتر از عید غدیرخم نیست.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه در روز عید غدیر خداوند متعال دو برابر گناهکاران را مورد آمرزش قرار می‌دهد عنوان کرد: باید دائما خداوند بزرگ را برای اینکه ما را از متمسکین به ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام‌ و اولاد طاهرش قرار داد شکر کنیم.

 

روحانی با تاکید بر اینکه رسول مکرم اسلام (ص) در روز عید غدیر چندین بار به اولاد علی (علیه السلام) و امام زمان(عج) اشاره می‌نمایند اذعان کرد: غدیر سرآغازی است که با نام مقدس امام علی (علیه السلام ) شروع شده و با نام مقدس حضرت بقیة‌الله ختم می‌شود.

 

وی پاسداری امیرالمومنین علی (علیه السلام ) از اسلام ناب را هدف مهم غدیر ذکر کرد و یادآور شد: در غدیر امر ولایت مورد نظر پروردگار متعال بوده و این ولایت آن روز در علی(ع) سپس در اولاد طاهرش و در عصر غیبت در ولایت مطلقه فقیه تبلور پیدا می‌کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ولایت مطلقه فقیه را استمرار حرکت غدیر ذکر کرد و افزود: متاسفانه هر آنقدر که غدیر رویدادی عظیم است ما همان‌قدر کوتاهی داریم و نتوانستم غدیر را اعلام کرده و فریاد بزنیم و کف جامعه ما هنوز از غدیر بهره‌مند نیستند.

 

روحانی با بیان اینکه شخصیت خود حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) از دلایل اهمیت و عظمت غدیر است اضافه کرد: چهار پیامبر اولوالعزم هیچکدام برای خود جانشین تعیین نکردند اما پیامبر اکرم (ص) به فرمان خداوند جانشین خود را در روز غدیر معرفی کرد.

 

وی اینکه همه ما بدهکار و‌ مدیون غدیر هستیم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: از عید قربان تا عید غدیر به نام دهه ولایت نامگذاری شده است و خداوند متعال به حضرت ابراهیم (ع) به علت سربلندی در بسیاری از امتحانات الهی مقام امامت داد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر عنوان کرد: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام امتحانات بسیار زیاد و سختی را با موفقیت پشت سر گذاشت و به بیان دیگر برای رسیدن به مقام امامت هم حضرت ابراهیم خلیل‌الله و هم امیرالمومنین علی علیه السلام مراحل را طی کردند.

 

روحانی یادآور شد: اعلام عمومی انتصاب حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) و بیعت ۱۲۰ هزار زائر در روز عید غدیر از جمله اهداف مهم این روز به شمار می‌رود اما دیدیم که بعد از ۷۰ روز چگونه رفتند منصوب و اعلام کرده و علی (علیه السلام ) را خانه‌نشین کردند.

 

وی با بیان اینکه غدیر را باید فریاد زد خاطرنشان کرد: اگر امروز ما فریاد نزنیم همین امامت را از ما می‌گیرند و باید حواسمان باشد که غدیر را با نیازهای بی‌ارزش دنیایی معاوضه نکنیم.

 

کد خبر 1196802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha